Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ پنجشنبه هفته گذشته جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در سفر کاری به استان مرکزی با اشاره به تصمیم ستاد تنظیم بازار و تاکید رئیس جمهور مبنی بر ثبات قیمت ها و فراوانی و دسترسی به کالاهای اساسی اعلام کرد: از شنبه هفته جاری ۳ محصول اصلی لبنی شامل شیر، پنیر و ماست که استفاده بیشتری دارند، با ۱۰ درصد کاهش قیمت به مصرف کننده عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی؛ ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور بحث ثبات قیمت ها و ایجاد تعادل در بازار را در دستور کار دارد و از هفته جاری برخی محصولات لبنی با کاهش قیمت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

کاهش قیمت ۱۰ درصدی فقط شامل سه محصول می شود

محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره جزئیات کاهش قیمت محصولات لبنی، اظهار کرد: کاهش قیمت ۱۰ درصدی فقط شامل سه محصول شیر پاستوریزه ساده کیسه ای ۹۰۰ گرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی می شود.

وی یادآور شد: صنایع لبنی همراه با دولت باهدف حمایت حمایت از دهک های محروم  کاهش قیمت این سه محصول را اجرایی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا تصمیم به کاهش ۱۵درصدی قیمت این محصولات بود، افزود: قرار بر این بود که صنایع لبنی، شبکه توزیع و فروشگاهی و دامداران هر یک از سود خود ۵ درصد به مصرف کننده تخفیف دهند تا در مجموع ۱۵ درصد از قیمت محصولات لنبی کاسته شود، اما دامداران با ما همراهی نکردند و در نهایت کاهش قیمت ۱۰ درصدی عملی شد.

به گفته وی با توجه به مشکلات دامداران در تامین نهاده های خوراک دام به میزان کافی و با قیمت مصوب، نمی توان به آن ها خرده گرفت.

بنی طبا تصریح کرد: تلاش صنایع لبنی این است که این کاهش قیمت در محصولات تداوم داشته باشد، اما به شرط آنکه که قیمت مهمترین ماده اولیه تولید محصولات لبنی یعنی شیرخام و همچنین دیگر مواد اولیه موثر بر قیمت تمام شده مانند بسته افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش قیمت مصوب شیرخام ما چاره ای جز افزایش قیمت محصولات خود نداریم، افزود: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام ۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که به کارخانه ها با قیمت ۶۶۰۰ تومان می رسد، اگر این قیمت تغییر کند یا پتروشیمی ها تصمیم به افزایش قیمت مواد اولیه بسته بندی بگیرند، طبیعی است که اعمال تخفیف برای کارخانه ها و شبکه توزیع مقدور نخواهد بود.

بنی طبا یادآور شد: مصرف کنندگان کاهش سراسری قیمت را دست کم یک هفته تا ۱۰ روز آینده لمس خواهند کرد چرا که در حال حاضر بیشتر محصولات موجود در بازار تولید قبل هستند و با قیمت های گذشته عرضه می شوند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی معتقد است؛ مهار قیمت محصولات لبنی با تورم بیش از ۴۰ درصد موقتی است و راه حل اساسی در حمایت از مصرف کنندگان دهک های محروم انتقال یارانه از ابتدای زنجیره تولید شیرخام به انتهای آن است.

بنی طبا در توضیح بیشتر گفت: در حال حاضر برای واردات نهاده های خوراک دام یارانه به شکل پرداخت ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی انجام می شود که مشکلات موجود در تامین و بازار  نهاده ها نشان از عدم موفقیت آن دارد، در حالی که می توان این یارانه را به شکل های مختلف به دهک های محروم برای خرید شیر و محصولات لبنی اختصاص داد.

وی از دولت خواست با اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و استفاده از نظرات کارشناسی آن ها از دخالت خود در بازار بکاهد و به جای آن نظارت را افزایش دهد.

پربیننده ترین قیمت یخچال فریزر سایدبای‌ ساید / ۱۵مهرماه دهک‌ های پایین در سامانه مسکن ثبت‌ نام کنند کوییک ۱۷۰میلیون شد/ قیمت تیبا، ساینا و پراید قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو ثبت نام ایران خودرو (دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت لبنیات محصولات لبنی قیمت محصولات کاهش قیمت بنی طبا ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار