Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@14:42:59 GMT

فعال شدن آب‌شیرین‌کن‌ها در بوشهر به سرعت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۷۶۳

فعال شدن آب‌شیرین‌کن‌ها در بوشهر به سرعت

رئیس جمهور گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: جریان تحول‌خواهی در شرایط عادی اداری و با بروکراسی موجود اتفاق نمی‌افتد و باید نظام اداری کشور کارآمد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با اینکه در صنایع هسته‌ای بالاترین سطح تهدید و تحریم را داریم اما بیشترین موفقیت‌ها در این عرصه‌ به دست ‌آمده که به دلیل وجود انگیزه تحولی بوده و قطعا می‌توان در همه حوزه‌ها با چنین انگیزه و روحیه‌ای به پیشرفت‌ و موفقیت‌های چشمگیر دست یافت.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استان بوشهر گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است و لازم است به سرعت اقدامات لازم در این زمینه انجام و مشکل مردم استان برطرف شود.

در این جلسه وزیران اقتصاد، نیرو، راه و شهرسازی، نفت، کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده گزارشی از مسائل و مشکلات شهرستان‌های مختلف استان بوشهر که از آن بازدید کردند، ارائه دادند.

ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید 10 هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور

رئیس جمهور پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر در نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به 10 هزار مگاوات برساند.

تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که ما از این سازمان انتظار داریم.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) سید ابراهیم رئیسی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون سید ابراهیم رئیسی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو آب شیرین کن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد