Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@16:40:27 GMT

پاستوکووک ایمن‌ترین واکسن دنیاست

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۸۱۱

پاستوکووک ایمن‌ترین واکسن دنیاست

ایران اکونومیست-بیگلری گفت: واکسن پاستوکووک که تولید مشترک ایران و کوباست، ایمن‌ترین واکسن دنیا محسوب بوده و قابلیت استفاده برای افراد زیر ۱۸ سال را دارد.

 بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری گزارش پیشرفت مطالعه و تولید واکسن پاستوکووک در ایران اظهار کرد: واکسن پاستوکووک ایمن‌ترین واکسن دنیا محسوب می‌شود و باید توجه داشت که انستیتو پاستور ایران به عنوان تنها انستیتو پاستور جهان وارد طراحی و تولید واکسن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: واکسن پاستوکووک که تولید مشترک ایران و کوباست قابلیت تزریق به سنین ٣ تا ١٨ و بالاتر از ١٨ سال را دارد و مجوز تزریق به کودکان را گرفته است.

بیگلری با اشاره به اثربخشی واکسن در برابر جهش‌های مختلف کرونا بیان کرد: پاستوکووک می‌تواند با بازمهندسی مجدد با چندین جهش به صورت همزمان هم در واکسن اصلی و هم در واکسن یادآور مقابله کند و به همین دلیل این واکسن به عنوان یکی از بارزترین و شاخص‌ترین طراحی‌ها در زمینه واکسن‌های کووید محسوب می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: خوشبختانه کارآزمایی‌های یک و دو موفقیت واکسن پاستوکووک را ثابت کرد و در فاز سوم هم در ۴۴ هزار نفر در کشور کوبا و ٢۴ هزار نفر در ایران در هشت شهر کشور مورد مطالعه قرار گرفت و کارایی و ایمنی خودش را به اثبات رساند. واکسنی که اکنون در دسترس مردم است، واکسنی است که علاوه بر اینکه می‌تواند ایمنی خوبی را ایجاد کند، یکی از ایمن‌ترین واکسن‌هایی است که برای کووید ۱۹ ساخته شده است.

بیگلری گفت: استفاده این واکسن در گروه سنی زیر ١٨ سال از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود دانش آموزان و والدین با خیال راحت از این واکسن استفاده کنند. همانطور که می‌دانیم نوزاد ایرانی وقتی که به دنیا می‌آید، قبل از اینکه طعم شیر مادر را بچشد، واکسنی از انستیتو پاستور ایران را دریافت کرده است و این بار هم افتخار داریم که واکسنی مطمئن را تقدیم کودکان و والدین کشور کنیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: توجه به اینکه یادآور واکسن پاستوکووک می‌تواند هم در افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند، فقط یک دوز یادآور ایمنی کافی ایجاد کند و همچنین این دوز یادآور می‌تواند برای واکسن‌های دیگر هم به عنوان بوستر به کار رود و اثبات شده که کارآیی بسیار خوبی دارد؛ همچنین نشان داده شده است که وقتی واکسن همراه با یادآورش استفاده می‌شود، بسیار مناسب است و خوشبختانه این تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور دارد و با دوز یادآور می‌تواند بیش از ٩١.۶ و حدود ٩٢ درصد کارآیی در پیشگیری از بیماری شدید و بستری شدن داشته باشد که افتخاری برای انستیتو پاستور ایران است محسوب می‌شود.

مدیر کارآزمایی بالینی پروژه واکسن پاستوکووک درباره اثربخشی واکسن در کودکان بیان کرد: در فاز یک و ٢ واکسن در کوبا ٣۵٠ کودک وارد مطالعه شدند و تزریق ٢ دوز واکسن سوبرانا ٢ هیچ عارضه جدی یا شدید منتسب به واکسن مشاهده نشد و الگوی بی‌خطری واکسن مشابه بالغین ١٩ تا ٢٩ سال بود.

او ادامه داد: در کودکان بعد از دریافت ٢ دوز واکسن، افزایش ۴ برابری آنتی بادی در ٩٩.٣ درصد کودکان ٣ تا ١١ سال و ٩٢.٩ درصد کودکان ١٢ تا ١٨ سال مشاهده شد و نتایج سایر شاخص‌های ایمونولوژیک در این گروه سنی مشابه پاسخ ایمونولوژیک در بالغین گروه سنی ١٩ تا ٢٩ سال بود.

بیگلری بیان کرد: در رژیم سه دوزه ٩٩ درصد دریافت کنندگان واکسن آنتی بادی در بدنشان ایجاد می‌شود و اين با اثربخشی تفاوت دارد و در رژیم سه دوزه قدرت واکسن پاستوکووک در پیشگیری و بستری شدن بر اثر ابتلا به واکسن کرونا ٩٢ درصد بود و این در مقابل واکسن‌های موجود در دنیا بسیار امیدوار کننده است و افتخار می‌کنیم چنین واکسنی را تقدیم مردم ایران کرده‌ایم.

بیگلری بیان کرد: این واکسن تنها واکسن کونژوگه کرونا در دنیاست و بسیاری کشور فناوری تولید آن را ندارند و این واکسن و دوز یادآور آن قابلیت باز مهندسی در برابر جهش‌های جدید کرونا دارد و یادآور ویژه‌ای دارد و این واکسن به ۴۴ هزار نفر به کوبا و ٢۴ هزار نفر در ایران تزریق شد و سعی شد که واکسن مطابق آخرین دستورالعمل‌های جهانی کارآزمایی انجام شود و این واکسن در برابر ٢ سویه واکسن گریز دلتا و بتا مورد آزمایش قرار گرفت و در حال آماده سازی مقالات هستیم؛ باید توجه داشت اخذ مجوز مراحل طولانی دارد و با توجه به نیاز و فوریت تمرکز ما بر روی تولید است. تک دوز سوبرانا پلاس به عنوان دوز یادآور همه واکسن‌هاست و در حال حاضر برای کادر بهداشت و درمان این دوز یادآور تزریق می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: با توجه به تایید سازمان و غذا و دارو، واکسن پاستوکووک آماده تزریق به کودکان ٣ تا ١٨ سال است و در کودکان نیاز به تزریق دوز سوم یا یادآور نیست اما تصمیم گیری برای تزریق به گروه‌های سنی در عهده وزارت بهداشت است و این واکسن قابلیت تزریق به این گروه‌های سنی را دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس انستیتو پاستور ایران واکسن پاستوکووک ایمن ترین واکسن واکسن دنیا دوز یادآور هزار نفر ١٨ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی طهایی در گفت وگویی درباره ثبت مسابقات قهرمانی کشوری دوومیدانی ایران در تقویم فدراسیون جهانی، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون جهانی ثبت می کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به این صورت است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس 5 مسابقه و بالاترین رتبه ای که در طول سال کسب کرده است، محاسبه می کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند و در آن مسابقه شرکت کرده اند.
وی افزود: این رنکینگ ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی او دبل یو که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز می شود و 370 امتیاز دارد و بعد از آن مسابقات لیگ الماس و آسیایی و منطقه ای در رده های دی اف، جی اف و ای بی سی دی ای اف برگزار می شود.
مدیر روابط بین الملل عنوان کرد: مسابقات اف 15 امتیازی است و قهرمانی کشورها در رده ب قرار می گیرد و 100 امتیاز دارد. این سیستم رده بندی به این صورت است که از اول ژانویه سال 2023 فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر مسابقه ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی تواند ثبت کنند و این نتایج در نظر گرفته نمی شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 6 ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، این ورزشکاران مجبور بودند تا در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای شخص دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون و دکتر معتمدی دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران 100 امتیاز دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است اما با پیگیری های فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی کشور زنان که در 27 و 28 خرداد و مردان که در 7 و 8 تیر برگزار می شود،در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد.
طهایی گفت: خداراشکر این موضوع مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته‌ است تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903401

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند