Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاملات قرارداد‌های آتی بورس کالای ایران بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا فعال است.

در جریان معاملات هفته گذشته ۹۵ هزار و ۲۷۰ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو سررسید آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۲۰۲ میلیارد و 236 میلیون تومان در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات همچنان صدرنشین قدرتمند بازار مشتقه بورس کالای ایران بود.

انعقاد ۱۳۰۴ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش یک میلیارد و 853 میلیون تومان را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.

همچنین ۳ هزار و ۳۷۵ قرارداد آتی صندوق طلای در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال به ارزش ۳۱ میلیارد و 163 میلیون تومان منعقد شد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات رتبه دوم بازار را حفظ کند، اما از نظر حجم جایگاه دوم را از دست داد و آن را به نقره واگذار کرد.

معامله گران ۴ هزار و ۹۰۹ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و 12 میلیون تومان  را به ثبت رساندند.

۲ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه امسال نیز به ارزش نزدیک به ۱۷ میلیون و 900 ریال در بازار منعقد شد. در جریان معاملات هفته گذشته، ۹ قرارداد آتی پسته با سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش بیش از 180 میلیون تومان در بازار ثبت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس کالا بورس ایران میلیون تومان قرارداد آتی ماه امسال منعقد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بررسی‌های نبض بورس نشان داد که روز گذشته معاملاتی (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یکی از سنگین‌ترین خرید‌ها توسط سهامداران حقیقی در نماد کپشیر اتفاق افتاده است. جایی که یک سهامدار عمده حقیقی ۱۰ میلیون سهام به قیمت تقریبی ۱۰.۳ میلیارد تومان خریداری کرده است! ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J07

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز