Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از 11 هزار و 500 تماس با مراکز مشاوره تلفنی بهزیستی قزوین برقرار شد و شهروندان از خدمات آن برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته سلامت روان، زهرا غلامرضایی با ارائه گزارشی از عملکرد  خدمات دفتر مشاوره معاونت پیشگیری اظهارداشت: دفتر مشاوره در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقای سطح سلامت روان اقشار با ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در واحد حضوری دولتی، مراکز مشاوره خصوصی، مرکز تلفنی خط 1480 و یک  مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) نسبت به ارائه خدمات اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انجام طرحهای غربالگری اضطراب و محب(خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث)و برگزاری  کارگاههای اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج – زندگی خانواده ، بومی سازی مهارتهای زندگی  با هدف ارتقا سلامت روان جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی ، پیشگیری و درمان اختلالات ، پیشگیری و کاهش طلاق در این معاونت در حال اجراست.

غلامرضایی تصریح کرد: مراکز مشاوره غیر دولتی این معاونتد نیز با ماموریت های تعریف شده در خدمت  شهروندان هستند و در این راستا 4 مرکز سلامت روان محلی در سطح یک داریم که دوره های آموزشی در آنها برگزار می شود.

وی یادآورشد: در استان قزوین 38 مرکز سطح 2 مشاوره عمومی و 8 مرکز تخصصی سطح سه داریم که ارائه خدمات مشاوره تخصصی صرفا در محدوده مجوز صادر شده انجام می شود.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در نیمه اول امسال تعداد  50 مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی  شامل صدای مشاور و خط 1480 در سطح استان فعالیت داشتند.

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال بیش از 10 هزار و 252 نفر به مراکز مشاوره حضوری دولتی , مرکزجامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) مراجعه کرده و خدمات گرفتند.

غلامرضایی اظهارداشت: در مراکز جامع مراقبت از خانواده کارشناسان به صورت مشترک در قالب تیم سه نفره متشکل از روان شناس، مددکار اجتماعی، مشاور حقوقی و مذهبی واجد الشرایط و مورد تایید به بررسی اختلالات و مشکلات متقاضیان طلاق در ابعاد گوناگون پرداخته،کار ارزیابی و تشخیص را به انجام رسانده و زمینه های ایجاد سازش و حفظ انسجام خانواده را از طریق ارجاع به کارشناسان ذیصلاح و مورد تایید مستقر در دفاتر و مراکز مورد تایید سازمان بهزیستی مهیا می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین دریافت خدمات تخصصی و مداخله ایی مشاوره ای، مددکاری در این مراکز فراهم شده و در صورتی که طلاق آخرین راه حل باشد به منظور کاهش عوارض و آسیب های ناشی از آن،توصیه هاو رهنمودهای لازم را در رابطه با دوران پس از طلاق، نحوه ارتباط و چگونگی سرپرستی فرزندان پس از طلاق، به افراد ارائه می کنند.

غلامرضایی در خصوص مهمترین اهداف راه اندازی مراکز جامع مراقبت از خانواده اظهارداشت: تحکیم و تعالی بنیان خانواده از طریق افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن در کشور به منظور صیانت از کانون خانواده از طریق مداخلات تخصصی روانی، اجتماعی و افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده هاست.

وی اضافه کرد:  جامعه هدف این مراکز تمامی زوجین متقاضی طلاق هستند که به یکی از مراکز کاهش طلاق،  دادگستری، مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مراجعه می کنند و یا به صورت خود معرف و یا معرفی از دیگر سازمان ها و بخش ها به مشاوره نیاز دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در نیمه اول امسال تعداد یک هزار و 552 فقره پرونده طلاق ارجاعی از دادگستری به سامانه تصمیم ارجاع شد و تعداد زیادی هم از مشاوره تلفنی  (خط 1480) استفاده کردند.

غلامرضایی یادآورشد:  مشاوره تلفنی به این معنی است که  تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن  صورت می گیرد که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان این کار موجب تثبیت یابهبود احساس سلامت روانی افراد می شود و مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کرده و راه حلی برای مسائل خود پیدا کند و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.

وی اضافه کرد:  مشاوران این خط با تحصیلات فوق لیسانس و دکتری در استان تعداد 8 نفر هستند که از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب خدمات مشاوره ای به تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی  ارائه می‌دهند.

برقراری 11 هزار و 500 تماس با مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی

غلامرضایی اظهارداشت: ارتقاء سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق مداخله های در بردارنده شامل راهنمایی، مشاوره، ارجاع و مداخله های تخصصی متنوع و مداخله های کم هزینه و رایگان برای عموم افرادی که نیازمند این خدمات باشند داده می شود.

وی گفت:در نیمه اول امسال تعداد کسانی که با خط تلفنی 1480 تماس گرفتند به 11 هزار و 500 نفر رسید و بیشترین موضوعات تماس گیرندگان شامل مشکلات زوجین، چالش های پیش از ازدواج، مسائل فردی،  فرزند پروری، اعتیاد، اختلالات خلقی، اضطراب و افسردگی بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی قزوین بهزیستی استان قزوین مراقبت از خانواده نیمه اول امسال مشاوره تلفنی مراکز مشاوره حضوری دولتی سلامت روان 11 هزار و 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی