Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:14:09 GMT

تعرفه های تجاری آمریکا لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۷۹۰

تعرفه های تجاری آمریکا لغو شد

چین روز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است تا تعرفه های اعمال شده بر کالاهای چینی را که در دولت ترامپ مصوب شده بود، حذف کند.

به گزارش برنا، از رسانه های چین، «لیو هه» معاون نخست وزیر چین و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور و رئیس طرف چینی در گفتگوی های جامع اقتصادی چین-آمریکا، امروز شنبه تماسی تصویری با «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در جریان این گفتگوی تصویری به تبادلاتی عملگرایانه و صریح و سازنده در سه زمینه پرداختند.

بر اساس این گزارش، اول اینکه در این گفتگو تاکید شد که روابط تجاری و اقتصادی چین - آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برای دو کشور و کل جهان برخوردار است و همکاری و تبادلات اقتصادی و تجاری دو جانبه میان پکن و واشنگتن باید تقویت گردد.

دومین نکته ای که در گفتگوی تصویری معاون نخست وزیر چین و نماینده تجاری آمریکا به آن پرداخته شد، تبادل دیدگاه دو طرف در زمینه اجرای توافق تجاری و اقتصادی چین و آمریکا بود.

این دو مقام ارشد چین و آمریکا در ادامه، نگرانی های اصلی اشان را بیان کردند و در زمینه حل و فصل نگرانی های قانونی و مشروع دو طرف از طریق مشورت به توافق رسیدند.

«لیو هه» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اظهاراتی را در ارتباط با لغو تعرفه های مازاد و تحریم علیه چین بیان کرد و به تشریح موضع خود در زمینه هایی از جمله الگوی توسعه اقتصادی چین و سیاست صنعتی این کشور پرداخت.

معاون نخست وزیر چین و نماینده تجاری آمریکا در این گفتگوی تصویری در زمینه ادامه تعامل با حفظ برابری و احترام متقابل توافق کردند تا از این طریق شرایط مطلوبی برای توسعه سالم روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه میان دو کشور و نهایتا احیای اقتصاد جهان فراهم گردد.

چین و آمریکا در ژانویه سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) فاز اول توافق تجاری را به عنوان بخشی از کاهش مرحله ای جنگ تعرفه ای بین دو اقتصاد بزرگ دنیا از سال ۲۰۱۸ میلادی امضا کردند؛ طبق این توافق چین در طول یک بازه زمانی دو ساله از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱، خدمات و کالاهای آمریکایی بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار و از جمله ۳۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری خواهد کرد.

طبق داده های وارداتی چین، خرید محصولات کشاورزی تحت پوشش این توافق از آمریکا توسط چین تا آگوست سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، ۹۲ درصد از هدف تعریف شده در فاز اول توافق تجاری میان این دو کشور را محقق ساخته و این در حالیست که داده های صادراتی آمریکا، ارائه شده از سوی ردیاب مؤسسه اقتصاد بین المللی پیترسون، نشان می دهد که ۸۹ درصد از هدف تعریف شده در توافق فوق بین پکن و واشنگتن جهت خرید کالاهای آمریکایی توسط چین تاکنون محقق گشته است.​

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه معاون چین کمونیست جهان پکن واشنگتن اقتصاد جنگ دلار محصولات کشاورزی کشاورزی پوشش تعرفه های تجاری آمریکا تجاری آمریکا اقتصادی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه