Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، پروين ليراوي زاده در بازديد از كارگاه هاي آموزشي مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر ،اظهار كرد: باتوجه به محدود بودن فرصت شغلی در بدنه دولتی باید آموزشهای علمی و عملی به نسل جوان جامعه به سمت مهارتهای کاربردی سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با بيان اينكه موضوع مهارت برای افزایش توانمندی‌ها در یک جامعه مهم است و ما باید تلاش کنیم تا جوانانمان حتما یک مهارتی را بیاموزند،افزود: کاهش نرخ بیکاری مستلزم توجه به کارآفرینی و مهارت آموزي و ایجاد فرصتهای شغلی از طریق راه اندازی بنگاههای کوچک اقتصادی است.

ليراوي زاده تصريح كرد: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را در کشور و به تبع آن در استان بوشهر حل کنیم باید بحث آموزش‌های مهارتی تبدیل به گفتمان ملی شود.

وي مهارت آموزي را زيربناي رونق توليد و اشتغال دانست و افزود: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان، کار فرهنگی و اجتماعی نیاز است و جامعه ما باید قبول کند که تنها مؤلفه‌ای که می‌تواند جامعه را نجات دهد توجه به بحث آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای است.

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ريزي فني و حرفه اي بوشهر با تأکید بر اینکه در سطح جامعه باید تغییر نگرش اتفاق بیفتد، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، خانواده‌ها و به طور کلی جامعه ما باید توجه بیشتری نسبت به بحث آموزش‌های مهارتی داشته باشد.

ليراوي زاده تاکید کرد: لازمه کارآفرینی فکر کارآفرین بوده و لازمه فکر کارآفرین نیر برخورداری از آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه در صیانت از مشاغل مداومت بر مهارت آموزی یک ضرورت است و توجه به مهارت آموزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه كرد: برای تبدیل شدن مهارت به گفتمان باید در سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییراتی ایجاد شود و مدرک گرایی محض کنار گذاشته شود.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوشهر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل