Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:46:49 GMT

انواع برند و لباس کار

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۳۲۰

انواع برند و لباس کار

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به لباسی که امنیت شما را در محل کارتان تامین کرده و پوشش خاص محل کار شما است لباس کار گویند. شخصی با کت و شلوار و دیگری با لباس آشپزی که هر یک به نوعی لباس کار محسوب می‌شود. با اینکه تفاوت‌های بسیاری در هر یک از آن‌ها وجود دارد ولی هریک کاربرد خاص خود را دارد و تاثیرات بسیاری در محیط کار می‌تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله، قصد داریم شما را با انواع لباس‌های کار و اهمیت آن در تبلیغات آشنا سازیم.

لباس کار صنعتی

در محیط‌های صنعتی همیشه مشکلات زیادی گریبان گیر افراد مشغول به کارهای صنعتی می‌شود، که با پیش بینی مشکلات در این محیط‌ها می‌توان بر این عوامل کنترلی بهتر پیدا کرد. استفاده از لباس‌های کاری مفید در این صنایع می‌تواند بسیار مفید واقع شود که تهدیدها را نسبت به فرد کاهش دهد. به عنوان مثال فردی که در حال استفاده از برق‌های صنعتی است باید پوشش لباسی مناسب و کفش ویژه برای عبور صحیح برق را داشته باشد، یا فردی که روزانه با عوامل حرارتی بالا سر و کار دارد، باید از لباسی استفاده کند که گرما را کمتر جذب کند، یا لباس عایقی برای گرما یا سرما باشد.

لباس کار اداری

انواع لباس‌های کاری که در صنعت استفاده می‌شود کاملاً می‌تواند متفاوت از لباس‌های کاری اداری باشد. در اماکن اداری، این نوع لباس عموماً جهت ایجاد هماهنگی و یا گاهاً جهت نشان و یا تمایز مقام و درجه افراد است. اگر جزو ارباب رجوع باشید اهمیت این موضوع بیشتر به چشم شما می‌آید. لباس هماهنگ، بین افراد یک اداره موجب نظم و ایجاد بهره وری بیشتر بین مراجعه کنندگان خواهد شد. خرید لباس کار برای ادارات، باعث ایجاد نظم در بین کارکنان نیز خواهد شد. لباس‌های کار می‌تواند دیدگاه طبقاتی بین افراد را به راحتی از بین ببرد. باعث می‌شود همه ی افراد خود را در یک سطح ببینند و این احساس خوبی را منتشر خواهد کرد.

ل باس کار تبلیغاتی

تاثیرگذارترین راه برای جلب رضایت مخاطب برای تبلیغ استفاده از لباس‌های کار تبلیغاتی است. هیچ واحد یا بخشی نمی‌تواند بدون تبلیغات برای خود جایگاهی ایجاد کند و خود را به دیگران معرفی کند. لزوم تداوم کسب و کار، جلب رضایت مشتری‌ها و مخاطبان جدیدی است. استمرار شغل در سایه تبلیغات مطمئن حفظ خواهد شد. شیوه‌های متنوعی برای ایجاد تبلیغات وجود دارد.

تبلیغات هزینه‌های سنگین به همراه دارد مانند بیلبورد، ایجاد سایت یا سایت‌های مجازی، تبلیغات رسانه‌ای و … اما کم هزینه ترین راهکار برای معرفی یک برند برتر مانند تماس با سعید شاپ، می‌تواند یونیفرم و لباس اداری و کاری مناسب باشد که یکی از مقرون به صرفه ترین راهکار است.

لباس مناسب لباسی است که مناسب شخصیت و سمت اداری و متناسب با کار باشد. لباس شما همیشه می‌تواند نشانه‌ی بخشی از شخصیت شما باشد. لباسی که شما در موقعیت کاری به تن می‌کنید باید ضامن بخشی از سلامتی شما در موقعیت شغلی باشد، ایمنی شما را نیز در محل کار را باید به عمل بیاورد. می‌تواند همچنین تاثیر بسزایی در محیط کاری شما به عمل بیاورد.

فرض را بر این بگذارید که شما لباس معمولی و غیر رسمی خود را در محل کار به تن کنید به راستی که سمت کاری شما هرگز به چشم نخواهد آمد. شما به راحتی با انتخاب لباس کاری مناسب، می‌توانید موقعیت شغلی خود را افزایش دهید. انواع مختلفی از لباس‌های کار در جامعه امروزی به نحوی جا افتاده است که آن لباس نمایانگر یک برند یا نشانه خاصی است. مثلاً لباس سفید با مقنعه مشکی برای خانم نشان دهنده ی کادر درمانی است. پس هر لباسی می‌تواند نشان دهنده ی شغلی باشد.

درجه بندی جنس و نوع لباس کار آتش نشانان

یکی از مهمترین اصول‌ها در مورد لباس آتش نشانی، ایمنی بالا و مقاومت آنها در برابر آتش است. ازمواردی که می‌توانیم در ایمن بودن لباس کار آتش نشان اطمینان و صحت پیدا کنیم. تعداد لایه‌های محافظت کننده آن و رنگ و متریال پارچه است. سازمان بین المللی آتش نشانان، استانداردهای جهانی برای لباس این قشر فداکار سالانه تببین می‌کند. هدف این سازمان حفظ جان آتش نشانان با بررسی و تحقیق و فناوری‌های جدید بر روی لباس محافظ کار است. در استانداردهای جهانی رنگ لباس از اهمیت بالایی برخورداراست.

در هر قسمت سازمان آتش نشانی کارمندهای مختلفی وجود دارند. این بخش‌ها شامل ریاست، اداری و کارمندان، آتش نشانان آماده به خدمت، آتش نشانان داوطلب و سربازهای آتش نشانی است که هرکدام از طریق رنگ لباس کار و نشان‌ها، درجه فرد را در سازمان آتش نشانی آن شهر یا منطقه تعیین می‌کند.

لباس کار آتش نشانان

اورکت ایمنی و شلوار لباس اصلی آتش نشانان است که این لباس‌ها می‌توانند تکه، سرهم یا جدا جدا باشند و معمولاً سه لایه‌ای هستند. جنس این لباس‌ها از الیاف نسوز و ضدحریق تولید می‌شوند تا در مقابل هردمایی، هر حرارتی و آتش از خودشان مقاومت نشان دهند. گورتکس جنسی است که کمک کننده جریان هواست و جنس داخلی لباس کار آتش نشانان است و به تعریق آنها کمک بسیار زیادی می‌کند. برای حفظ جان آتش نشان حتماً باید لباس این قشر دلسوز مطابق استاندارهای آتش نشانان باشد.

لباس یونیفورم در بخش اداری

یکی از راهکارهای هر سازمانی برای ایجاد نظم و جدا کردن بخش‌های مختلف از یکدیگر استفاده از رنگ لباس است. معمولاً در بخش‌های اداری، لباس‌های یک رنگ و عادی برای کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس قانون کشورمان رنگ لباس قشر کارمند آتش نشانی، سفید و یا آبی روشن و رنگ شلوار سورمه ای است. کارمندانی که دارای لباس اداری و اکسیل و کلاه اند که معمولاً به رنگ قرمز است درجه دار محسوب می‌شوند.

لباس یونیوفرم آتش نشانان آماده به خدمت

این قشر فداکار و دلسوز لباس‌های ویژه و کاملاً ایمنی دارند که رنگ و جنس لباس بستگی به شرایط و محیط عملیات دارد. برای مثال لباس آتش نشانان شامل کلاه ایمنی سورمه ای یا مشکی رنگ، اورکت به رنگ مشکی یا سورمه ای و رنگ کفش ایمنی سیاه است.

در قسمت‌هایی از لباس آتش نشانی، نوارهای شب رنگ دوخته شده دیده می‌شود. که علت استفاده شدن از این نوارهای شب رنگ در لباس کار آتش نشانی این است که آتش نشانان در محیط‌هایی تاریک مانند تونل و یا پر از دود و یا غرد بار هم قابل مشاهده باشند. تحمل درجه حرارت بسیار بالا و حفظ درخشش نوارها به گونه‌ای است که این جنس را از سایر اجناس دیگر متمایز می‌سازد.

لباس یونیوفرم داوطلب‌های آتش نشانی

رنگ مورد استفاده برای داوطلب‌ها رنگ خاکی است و معمولاً نیز رنگ زرد برای آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که تمامی رنگ‌های نام برده بستگی به قوانین هر سیستم سازمان آتش نشانی دارد که در سطح جهانی قابل شناسایی هستند.

در هر عملیاتی بستگی به شرایط حاد به وجود آمده، لباس کار و ایمنی آن حائز اهمیت بیشتری هستند. عملیات‌ها می‌تواند بسیار خطرناک و دلهره آور باشند به عنوان مثال شرایطی مانند دست و پنجه کردن با مواد اسیدی یا موادی که استنشاق آنها موجب مرگ و یا درشرایطی که احتمال وجود الکتریسیته در آب باشد و یا محیط ساختمانی که غرق در آتش باشد یا محیط‌هایی که لحظه‌ای غفلت در آن صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد، بنابراین لباس‌ها باید دارای لایه‌های امنیتی بالا و ضد حریق و نسوز باشند که رنگ آن نیز مانند ورقه‌های آلومینیومی نور را باز تاب کند.

منبع: لباس کار سعید

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5323189

منبع: مهر

کلیدواژه: اطفای حریق طراحی لباس کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا کالای خواب سامسونگ سیستم ایمنی شهر تهران واحد صنعتی اطفای حریق لوازم خانگی گوشی آیفون مواد شیمیایی اسنپ مشاوره حقوقی آموزش زبان خارجی لباس کار آتش نشان لباس های کار آتش نشانان آتش نشانی رنگ لباس محیط ها محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل لباس محلی زنان ایل شاهسون هم که تجسمی از اصالت و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان است هنوز با گذشت سالها ماهیت و شکل خود را به همت غیور زنان عشایر شاهسون حفظ کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند