Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولایت‌پذیری،مردمی بودن و رضای خداوند وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه کرمان در این مراسم ولایت‌پذیری،مردمی بودن و رضایت خداوند را سه مولفه برتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی،در کنار مردم، برای امنیت و اقتدار کشور هر کدام سهم خود را به نحو کامل به انجام می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی،گفت:در دنیای امروز که نیروهای مسلح در کشورهای مختلف ماموریت‌های مشابهی دارند،اما ولایت‌پذیری، مردمی بودن و رضایت خداوند سه مولفه‌ای است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را با آنها متمایز می‌کند.

 قدرت قانونی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در دل مردم است

علی زینی‌وند،استاندار کرمان نیز در این مراسم با سلام و درود به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای استقرار جمهوری اسلامی و امنیت، هفته نیروی انتظامی را به خادمان تامین امنیت در استان کرمان تبریک گفت.

وی گفت: امروز همه شواهد نشان می‌دهد که وارد دوره جدیدی در مدیریت کشور شده‌ایم و دوره ‌بالندگی است،این تحول را به صورت رسمی مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی و هدفمند گام دوم انقلاب تدوین و در اولین جلسه دولت سیزدهم با کلید واژه بازسازی عقلانی آغاز به تبیین آن کردند.

استاندار کرمان ابراز داشت:کلیدواژه بازسازی عقلانی در همه ارکان مدیرتی و اداره کشور است و برای ورود به دوره جدید نیاز به تفکر همسو و همگام با این هدفگذاری بلند وجود دارد.

زینی‌وند ابراز داشت:نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادوار و سال‌های گذشته در حوزه‌های نظامی، فناوری،تربیت نیروهای متعهد به اوج اقتدار رسیدند و توانستند خودشان را به درجه‌ای از نیروهای نظامی حرفه‌ای در دنیا برسانند.

وی تصریح کرد:قدرت قانونی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در دل مردم است و به عنوان اقتدار ملی از آن یاد می‌شود و با قدرت تابع زور کشورها و دولت‌های غیرمردمی در منطقه اطراف ما تفاوت دارد.

استاندار کرمان بیان کرد:در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دست نشانده که امنیت آنها در اتاق  فرمان‌های خارج از سرزمین خودشان تنظیم می‌شود، نیروی نظامی جمهوری اسلامی با مولفه قانون‌گرایی و مردمی بودن تفاوت خود را برجسته کرده است.

زینی‌وند بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت به درجه‌ای رسیده که علاوه بر حضور اقتدارآفرین،همه می‌دانند که بدون هماهنگی با آن در منطقه اتفاقی نخواهد افتاد.

وی قدرت نظامی شفاف،شدت مقابله با دشمن،نظم‌گرایی،مردمی بودن و احساس امنیت بر جامعه را از مشخصه‌های اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برشمرد.

وی اضافه کرد:در حوزه سیاسی نیز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است و آخرین مورد آن جابجایی دولت است که به عنوان الگوی پیشرفته در قالب مردم‌سالاری و درسی برای مدعیان دمکراسی می‌توان نام برد.

زینی‌وند اظهار داشت:به اعتقاد من در حوزه‌هایی که رهبر معظم انقلاب به بازسازی عقلانی تاکید دارند،نیاز به نیروی جوانی و معتقد در اداره کشور است که حتما این مدیریت مستولی خواهد شد و کشور را به قله اقتدار پیش می‌برد و نامگذاری نیروی انتظامی به عنوان پلیس هوشمند و امنیت پایدار هم در این زمینه است.

استاندار کرمان گفت:در این شرایط که استان ما به عنوان استان مهم در تثبیت امنیت کشور در منطقه مهم و پرمسئله مرزهای شرقی مواجه است،همه رفتار، طرح مطالبات و رسیدگی به مطالبات باید مبتنی بر قانون باشد.

زینی‌وند،ویژگی برجسته جمهوری اسلامی را در نظام حکومت مبتنی بر ولایت‌فقیه عنوان و اضافه کرد:همه گروه‌ها و جناح‌ها زیر این چتر گسترده قرار می‌گیرند و ثبات و امنیت کشور را تا به امروز پیش برده و ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد:همه ما از مسئولان و مردم و گروه‌های مختلف شغلی در انجام وظیفه باید تابع بی‌چون و چرای قانون باشیم و بدانیم اگر از چارچوب قانون در انجام وظایف و یا مطالباتمان پا را بیرون گذاشتیم،حتما نظام مقتدر ما را به دایره قانون باز می‌گرداند.

استاندار کرمان اضافه کرد:نمونه این مسئله را در ادوار مختلف دیدم که مسئولیت و سمت افراد هیچگاه مصونیتی برای افراد در قبال قانون‌شکنی ایجاد نکرده است.

زینی‌وند،همچنین از نیروی انتظامی به واسطه اجرای موفق و بدون حاشیه ثبات امنیت در انتخابات،همکاری و همراهی بی‌نظیر در بحث کرونا و کنترل مردم‌مدارانه و مشارکت‌محور مطالبات به حق مردم قدردانی کرد.
تشکیل قرارگاه هوشمندسازی ناجا با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی   سردار عبدالرضا ناظری،فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم به تشکیل قرارگاه هوشمندسازی ناجا با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد در پایان سال به اهداف مهم و تاثیرگذار این قرارگاه در حوزه امنیت دست‌ یابیم.

وی افزود:هوشمندسازی ناجا در عین صرفه‌جویی از منابع، بالاترین کیفیت اجرای ماموریت‌ها را به همراه خواهد داشت و بازبینی و کاهش خطاهای سازمانی را نیز شاهد خواهیم بود.  

در این مراسم از خانواده شهیدان حسین بادپا و امیرحسین دهقان، جانباز حمید جلیل‌پور،آزاده علی محمد شیری و پیشکسوتان،مدیران و کارکنان نمونه فرماندهی انتظامی استان تجلیل شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی استاندار کرمان نیروهای نظامی مردمی بودن زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور