Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و عدم صدور مجوز برای ورود کاروان‌های پیاده، جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا (ع) همانند سال گذشته سایت ثبت نام کاروانی خود را مسدود کرد و به مدیران کاروان‌های زیارتی توصیه کرد از ورود به مشهد به صورت کاروانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان، سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و مردم شریف مشهد ۶۵ محل اسکان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با ظرفیت ۲۵ هزار نفر آماده پذیرائی شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: امسال بیش از هزار نفر به همت خیریه همسایه آفتاب، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر توسط شهرداری مشهد و ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر هم به همت جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده امام رضا (ع) اسکان داده شدند.

رضایی بیان کرد: از اقدامات خوب سال جاری در دهه پایانی صفر اجرای طرح «میزبان؛ مهمان» بود که حدود ۵۰۰ خانواده مشهدی در این طرح شرکت کرده و میزبان زائران امام رضا (ع) شدند.

او تصریح کرد: در بخش خدمات درمانی، شامل بررسی فضای اسکان و ایستگاه‌ها، ارائه خدمات سرپایی درمانی به زائران پیاده و پرداخت بخشی از هزینه دارویی آنان و در بخش خدمات فرهنگی همانند توزیع بسته‌هایی فرهنگی با حمایت آستان قدس رضوی، پاسخ به سوالات دینی، برگزاری نماز جماعت و ایجاد مهد کودکان در محل اسکان به زائران خدمات داده شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تاکید کرد: زائرین پیاده امسال علاوه بر روستا‌های اطراف مشهد از شهر‌های نیشابور، سبزوار، گناباد، جوین، شاهرود، تربت‌حیدریه، کدکن، بجستان، یزد، سرخس، مزداوند، میامی، کلات، فریمان، قلندرآباد، بجنورد، چناران، گلبهار، شیروان، گرگان، علی‌آباد، مراغه، تهران، قم، دماوند، کرج، زاهدان، بهشهر، کلاله و محمودآباد به مشهد مشرف شدند.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت امام رضا زائر پیاده زائران پیاده امام رضا جمعیت خدمتگزاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی