Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی حل مشکلات در مخیله هیچکس نبود، گفت: وضعیت امروز هپکو تودهانی به سوءاستفاده گران است.

سیدعلی آقازاده ۱۷ مهرماه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو با بیان اینکه خوشحالم که در پایان ماموریتم در استان مرکزی قدم های بزرگی در تعدادی از واحدهای صنعتی استان از جمله هپکو برداشته شده است، گفت: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و شاید باید نشست و خاطرات این سال ها را نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت فراز و نشیب های بسیاری را طی کردیم.

وی با اشاره به اینکه سه قوه و نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان تماما درگیر مسئله هپکو بودند، افزود: بارها در شورای تامین استان اعلام کردم که اگر کارگری در خیابان اعتراض می کند حق دارد و براساس حق کارگران مسائل را پیگیری می کردیم. از زمانی که رفیعی به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است شاهد برنامه ریزی دقیق در هپکو هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: چهار سال پیش هشت هزار کارگر در استان دارای حقوق معوق بودند که این تعداد امروز به یک دهم کاهش یافته است و عمده این معوقات مربوط به کارخانجات بزرگ از جمله هپکو بوده است، هپکو چهره ای فراملی دارد و مشکلات آن مورد سوءاستفاده قرار می گرفت که در نهایت با تلاش جمعی کشور مسئله این شرکت به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه راهی که به حل مشکلات هپکو انجامید در مخیله هیچکس نمی گنجید، گفت: یک سال زمان برد تا دولت برای پذیرش هپکو توجیه و متقاعد شود و خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی آمد و ۶۰ درصد سهام با شش هزار میلیارد تومان واگذار شد و بدهی هپکو را پذیرفت و مشکل رفع شد. امروز پس از رفع همه این مشکلات، شاهد عقد بیش از ۱۰۰ قرارداد به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که خبری افتخارآمیز برای کشور قلمداد می شود.

آقازاده با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال ۶۸ را شاهدیم، افزود: باید برنامه ۱۴۰۱ را از امروز تدوین کنیم، خرید قطعات و ماشین الات مورد نیاز انجام گیرد و برای واردات ماشین آلاتی که در هپکو توان تولید آن وجود دارد، برنامه ریزی شود، اگر برنامه ریزی ۵ ساله صورت گیرد قطعا وزارت صمت همکاری خواهد داشت و جلوی واردات ماشین آلات تولیدی در هپکو را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعا می توان تعداد پرسنل هپکو را افزایش داد و بیکاری را در استان کاهش داد، تصریح کرد: وضعیت امروز هپکو تودهانی محکمی به خارج نشینانی که به دنبال سوءاستفاده بودند، زد و این شرکت می تواند صادرکننده انواع ماشین آلات باشد. امیدواریم روزی شاهد صادرات هپکو به کشورهایی که تشنه تولیدات این شرکت هستند، باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی، با اشاره به اینکه شرکت هپکو یکی از نمادهای خاص صنعت استان مرکزی به شمار می رود، گفت: این شرکت متاسفانه در سال های اخیر به یکی از معضلات کشور تبدیل شده بود، حدود چهار سال قبل در همین روزها شرکت در بدترین وضعیت خود بود و با وجود نگرانی ها و حقوق های معوق جو ملتهبی را در اراک شاهد بودیم که این شرایط شایسته نظام و صنعت کشور و نام هپکو نبود.

سعید فرخی با تاکید بر اینکه هپکو نام بزرگی را در خاورمیانه داشته و دارد، افزود: مسئله بحران مالکیت از همان ابتدا یکی از موضوعات اصلی بود و هر آنچه به سر هپکو آمد ناشی از این معضل بود. پیچیدگی های بسیاری را در این عرصه شاهد بودیم و با درایت مجموعه استان و دولت مسئله در سال ۹۸ حل شد و به نتیجه رسیدیم که باید به دولت بازگردد.

وی با بیان اینکه معضل مالکیت در دولت حل شد و پس از آن مسئله ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی در دستور کار قرار گرفت، افزود: با پیگیری در انتهای سال ۹۹ این بحران نیز تعیین تکلیف شد و یکی از گره های محکم هپکو باز شد.

فرخی با اشاره به اینکه تمام این تلاش ها برای بازگشت هپکو به تولید است، افزود: در روزهای اخیر شاهد اخبار خوبی از هپکو هستیم و اقداماتی در جهت بازگشت به تولید را شاهدیم و با همه مقاومت و پیگیری پرسنل و کارگران هپکو و تیم مدیریتی استان و شرکت امیدواریم هپکو روزهای اوج را بازگرداند و رونق تولید را تجربه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت هپکو اراک استان مرکزی استاندار مرکزی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است