Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی رئیس منطقه قره باغ کوهستانی گزارش کرد که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان یک کشاورز را در این منطقه به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان به نقل از «لوسین آوانسیان» سخنگوی رئیس منطقه قره‌باغ کوهستانی گزارش کرد که نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) یکی از شهروندان «آغ دره» در منطقه ناگورنو-قره‌باغ را به ضرب گلوله کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، آوانسیان درباره حمله نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان گفت: «در نتیجه شلیک گلوله از سوی (جمهوری) آذربایجان، یک غیرنظامی در شهر مارتاکرت (آغ دره) کشته شد. در جریان این تیراندازی، وی در حال کشاورزی بود».

آوانسیان ادامه داد که مسئولان منطقه قره باغ کوهستانی این حادثه غم‌انگیز را به حافظان صلح روس گزارش کردند.

درگیری دوکشور در منطقه قره باغ کوهستانی که شهریور سال گذشته آغاز شد، یکی از شدیدترین تقابل‌های نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در چند سال گذشته بود.

دو ماه بعد، دو طرف با میانجی گری روسیه توافق آتش‌بس کامل را امضا کرده و به تبادل اسرا و اجساد کشته‌شدگان پرداختند. علاوه بر این، «کلَبجَر»، «لاچین» و «آغ دام» به جمهوری آذربایجان الحاق شد.

در ۹ نوامبر ۲۰۲۰، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، «الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند. جمهوری آذربایجان و ارمنستان مواضع خود را حفظ کردند، چندین منطقه به باکو واگذار شد و نیرو‌های صلح‌بان روسی در امتداد خط تماس و کریدور «لاچین» مستقر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارمنستان کشاورز قره باغ منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد از تملک ملک واقع در مسیر خیابان کشاورز خبر داد و گفت: پرونده خیابان کشاورز در نهایت تعیین تکلیف و این خیابان بازگشایی شد.

مجید گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از بازگشایی خیابان کشاورز خبر داد و اظهار کرد: ملک واقع در معبر عام در خیابان کشاورز به مساحت ۱۱۶ مترمربع توافق و تملک شد.

وی افزود: توافق با ملک کشاورز به جهت التزام قانونی شهرداری در قبال پلاک‌های تفکیکی شهرداری که پشت این ملک واقع شده بود، توافق شد و به دلیل اینکه الباقی ملک قابلیت صدور پروانه نداشت، شهرداری در باقرخان معادل ۱۱۶ مترمربع زمین معوض را در ۸۰ متر همکف مسکونی ساخت و به مالک تحویل داد.

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: فرایند توافق با مداخلات دستگاه‌های قضائی به سرانجام رسید و شهرداری سرانجام موفق شد تکلیف پرونده خیابان کشاورز را به سرانجام برساند.

کد خبر 748223

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم