Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:22:51 GMT

ورود ۱۸ میلیون مرسوله پستی به خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۴۳۸۴

ورود ۱۸ میلیون مرسوله پستی به خوزستان

به گزارش ایرنا مهران حموله روز شنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات این اداره کل به مناسبت آغاز هفته پست برگزار شد بیان کرد:  شعار امسال پست نوآوری کلید بازگشت به وضعیت عادی است و با توجه به این که عصر نوین شبکه پستی مبتنی بر طرح تحول دیجیتال است رویکرد پست نیزدر چند سال گذشته بر همین مساله بوده است که شتاب آن باتوجه به شعار امسال بیشتر خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ترسیم چهار محور اصلی در سطح شبکه پستی کشور و خوزستان بیان کرد: در محور خدمات نیابتی سازمان ها ،بالغ بر ۱۲۰خدمت از جمله خدمات پلیس همچون گذرنامه ،گواهی نامه ،تشخیص هویت ،خدمات ده گانه ثبت اسناد و... که ارایه صفر تا صد این خدمات توسط پست انجام می شود.

حموله افزود: سرویس جدیدی در هفته گذشته بابت استعلام بانکها ،سرویس طلاق و ازدواج  نیز با ثبت اسناد منعقد شد که نقش پست در کاهش تردد، افزایش بهره وری و حفظ محیط زیست در راستای ارایه این خدمات موثر است.

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به ارایه خدمات دیگر از کانال پست درموضوع ثبت نام کارت ملی هوشمندوشناسنامه در ثبت احوال ادامه داد:در استان خوزستان نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ثبت نام کارت ملی هوشمند در صد ایستگاه خدمات پستی از پارسال تاکنون انجام شده است .

وی با اشاره به خدمات پستی در محور ترافیک محصولات پستی با توجه به محدودیت های شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته بیان کرد: رشد ترافیک مرسولات پستی رشد سه برابری داشته است که اعتماد مردم به پست را افزایش داده است .

حموله با بیان این که در سال گذشته در یک بازه زمانی زیر ساخت های پست جوابگوی نیاز مردم در بستر تجارت الکترونیک نبودگفت:  در این زمینه نیز۸ استان به عنوان هاب پستی منطقه ایی اعلام شدند که یکی از این هاب ها پست استان خوزستان بود.

وی افزود: در حال حاضر هاب پستی خوزستان و اصفهان منطقه غرب کشور را پوشش می دهند و مرسولات که در گذشته به تهران فرستاده می شد در اصفهان تجزیه و از آن جا به نقاط مختلف کشور فرستاده می شودو کیفیت و سرعت کار را بالا می برد.

حموله بیان کرد: راه اندازی خطوط بین استانی یکی دیگر ازخدماتی است که با توجه به شیوع کرونا و افزایش ترافیک محصولات قبلا ۳۰خط درون استانی دایر بود که با مشارکت بخش خصوصی به  ۵۵ خط درون استانی افزایش داده شد.

وی با اشاره به نقش خطیر پست دردوره کرونا وتعطیلی بسیاری ازدستگاه‌ها گفت: در سطح شبکه پستی کشور ۲ هزار و ۵۰۰نفر به کرونا مبتلا و ۱۵ نفر نیز فوت شدند که در استان خوزستان به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی  مورد خاصی از ابتلا به کرونا در میان همکاران که منجر به فوت شده باشد، نداشتیم.

وی با اشاره به خدمات پستی الکترونیک  با رویکرد گسترش خدمات پستی در سطح شبکه پستی بیان کرد: بحث توسعه بازار الکترونیک ،استارتاپ ها و شتاب دهنده ها ازجمله این خدمات است که در ۲ هفته آینده نیز سه شتاب دهنده در محل این اداره کل رونمایی و ارایه خدمت می شود.

وی افزود: ازطریق این شتاب دهنده ها تمام امکانات و فضا و زیر ساخت و فناوری و ارسال مرسولات، امکانات و تجهیزات در اختیار متقاضی قرار می گیرد که باعث اشتغال زایی و دسترسی آسان مردم به خدمات پست می شود.

وی با اشاره به خدمات پایه پستی بیان کرد: هم اکنون پست نامه در سطح جهان کاهش دارد وبه طور طبیعی درکشور و  استان خوزستان نزدیک ۱۰ اتا ۱۵ درصد کاهش داشته است ولی در بحث بسته و امانت رونق داشته و مردم به سمت آن رفته اند.

حموله افزود : سرویس های پایه پستی دیگر مانندعادی سفارشی پیشتاز و ویژه و امانت توسعه و رونق داشته است .

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۳۰فروشگاه مجازی بیان کرد: رشد ترافیک در این زمینه نسبت به قبل ازشیوع کرونا هفت برابر شده است به طور مثال اگر در گذشته ۴۰۰هزار بسته و امانات در بستر خرید و فروش اینترنتی در طول یک سال انجام می شد در این مدت بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خرید و فروش اینترنتی صورت گرفته که شامل بسته و امانتی است که در پست خوزستان قبول، تجزیه و به نقاط مختلف ارسال شده است .

وی با اشاره به این که ۸۰۰ دفترپستی در سطح استان خوزستان فعال هستند گفت: روزانه ۵۰ هزار مرسوله  به استان وارد و یا از استان خارج می شود که توسط کارکنان پست تجزیه و به نقاط مختلف ارسال می شود؛ همچنین ۸۰۰دفتر پست شهری وجود دارد که ازاین تعداد نزدیک به ۳۵۰ دفترICT روستایی در روستاها مستقرهستند که همان خدمات در سطح شهری را ارایه می کنند.

حموله، راه اندازی سامانه رصد کالاهای اساسی را یکی ازخدمات ملی پست بیان کرد و افزود: با توجه به زیر ساخت های فراهم شده بر اساس بارکد مرسوله ۲۴ رقمی رصد کالا در این سامانه پیگیری می شود.

وی ادامه داد: انتشار تمبر یادبود مدافعان سلامت ، رونمایی از تمبرشهدا ،  مشاهیر و میراث فرهنگی جزو برنامه هایی است که پست آمادگی دارد دراین هفته انجام دهد.

مدیر کل پست خوزستان با اشاره به نوسازی ناوگان درون شهری بیان کرد: خرید ۲۰دستگاه وانت پراید،۲ دستگاه کامیون در بحث توسعه بسته و امانت در فازاول در مرکز استان و سپس در سطح شهرستان‌های استان با آغازهفته پست فعال می شود.

وی در ادامه گفت: درراستای افزایش کیفیت استفاده از باکس ها و سبدهای فلزی با عنوان ترولی که باعث امنیت ،سلامت و جلوگیری از پارگی بسته  و امانت می شود در این زمینه نیز نزدیک به ۴۰۰ ترولی بالغ بر ۵۰ میلیون ریال برای استان خریداری شدکه در دو سه ماه گذشته به شبکه پستی تزریق شد.

حموله بیان کرد:پست خوزستان دارای بانک اطلاعاتی به روزشده شامل نشانی و تمام اطلاعات مناطق شهری به صورت طبقه بندی شده است و در طول یک سال گذشته به روز رسانی شده است.

وی افزود: رونمایی ازسامانه پیام رسان دولت با عنوان سیماد ،راه اندازی روستا –بازاردر قالب تجارت الکترونیک ، موضوع بهنگام سازی کدهای پستی روستاها ،رونمایی از ناوگان حمل و نقل نیزازجمله برنامه هایی است که در هفته ملی پست انجام می شود.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران خوزستان اهواز شرکت ملی پست ایران خوزستان اهواز استان خوزستان پست خوزستان خدمات پستی خدمات پست شبکه پستی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سیل بند و ورود سیلاب به داخل شهرک توحید سبزوار

دریافت 8 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096473

دیگر خبرها

  • نبود سیل بند و ورود سیلاب به داخل شهرک توحید سبزوار
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • ورود سیلاب به مسیر ارتباطی «گل گل» ملکشاهی
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • (عکس) این تصاویر از حسن یزدانی جهانی شد
  • ورود پیکر شهید به بوشهر
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی