Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:52:40 GMT

ناجا یک نیروی مولد و پیش‌برنده نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۴۴۰۲

ناجا یک نیروی مولد و پیش‌برنده نظام اسلامی است

به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سردار سید محمود میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی قم، اظهار داشت: در حکومت‌های غیراسلامی حکومت مسئول نظم، انضباط، امنیت، توسعه و رفاه مادی است و در یک کلام مسئول اداره امور دنیایی مردم است و کاری به امور آخرتی مردم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی حکومت وظیفه سرپرستی همه جانبه فرد و جامعه را در مسیر تکامل الهی برعهده دارد و حاکم اسلامی باید علاوه بر تامین نیازهای دنیایی مردم برای تأمین نیازهای آخرتی مردم هم کار و بسترسازی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکم اسلامی در عصر حضور امام معصوم(ع) به عنوان نایب خاص و در عصر غیبت به عنوان نایب عام شناخته می‌شود، افزود: وقتی مالک اشتر از طرف امیرالمومنین(ع) به مصر اعزام شد، نایب خاص ایشان بود، ولی در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) امام (ره) و امام خامنه ای به عنوان نایب عام مطرح هستند و آمده‌اند تا هم امور دنیایی مردم و هم امور آخرتی آنان را تمشیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌های سخت و نرم نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های حاکمیتی قابل تفکیک و جدایی نیست، تصریح کرد: وظیفه پلیس در حکومت اسلامی فقط جلوگیری از تخلفات مشهود نیست بلکه به علت به هم تنیدگی موضوع‌های اجتماعی باید نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشد و به تعبیر دیگر نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست، بلکه یک نیروی مولد، پیش‌برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.

به دنبال تحقق پلیس پاسخگو هستیم

فرمانده انتظامی قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در استان در حوزه هوشمندسازی از استان‌های پیشتاز کشور هستیم، گفت: ارتباط پلیس با دستگاه قضایی، پاسخگویی را به موقع کرده و تنها استانی هستیم که کروکی آنلاین و گشت هوشمند داریم و به دنبال این هستیم که پلیس پاسخگو را در عمل محقق کنیم.

سردار سید محمود میرفیضی همچنین شعار هفته نیروی انتظامی امسال را پلیس هوشمند، امنیت پایدار دانست و گفت: این شعار بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل پلیس تراز انقلاب اسلامی تعیین شده است.

وی مهمترین وظیفه پلیس را انجام مطالبه‌های رهبری، ماموریت‌های قانونی و رفع دغدغه و مطالبه‌های مردم دانست و افزود: پلیس به دنبال این است که فضای امنی در زندگی مردم ایجاد کند و به خواسته‌های مردم به موقع رسیدگی کند به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و در حوزه امنیت اخلاقی، پلیس مکلف به انجام وظیفه است.

وی با بیان اینکه پلیس باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی پاسخگوی مطالبه‌های مردم باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که در سال‌های اخیر به آن پرداخته شده موضوع تقدم نرم افزاری به سخت افزاری، افزایش سرعت و دقت در انجام وظایف، تقدم پیشگیری به برخورد و اخلاق مداری در انجام وظایف است.

میرفیضی با اشاره به اولویت هوشمندسازی پلیس برای رسیدن به اهداف مورد نظر، گفت: بیش از ۱۰۰ سامانه داریم که در بحث افزایش سرعت خدمت رسانی به مردم فعال است و پلیس فضای تبادل اطلاعات در کنار برخورد با مجرمان فضای مجازی بحث آموزش همگانی را هم پیگیری می‌کند و در حوزه امنیت اخلاقی نیز پلیس امنیت اخلاقی فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت اقتصادی با توجه به این که شعار سال تولید، پشتیبانی‌‎ها و مانع‌زدایی‌ها است، نیز پلیس امنیت اقتصادی را داریم، گفت: در مباحثی مانند احتکار نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در حوزه جرایم قاچاق ما در شش ماه گذشته ۷۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق ضبط کرده ایم که ۱۸۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میرفیضی با اشاره به حمایت‌های حوزه علمیه، علما و روحانیت در کل کشور و به ویژه در استان از پلیس، این امر را باعث دلگرمی نیروی انتظامی دانست و افزود: پلیس وقف مردم است و ما افتخار می کنیم که به مردم قم که شهر اهل بیت(ع) است خدمت می کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا با اینکه ساعت‌ کاری همه اداره‌ها کم شد، اما ساعت‌ کاری ما برای مدیریت ترددها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر شد و توانستیم خدمات خوبی داشته باشیم.    

برچسب‌ها قم سید محمد سعیدی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سید محمد سعیدی انتظامی قم سید محمد سعیدی انتظامی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب مانعی برای پیشرفت نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه بندرعباس با حضور در حوزه علمیه مدرسه النبی با برپایی تجمعی از طرح نور فرماندهی انتظامی حمایت کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.
  
 حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این تجمع با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، گفت: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، این بار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.
 
وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.
 
سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.
 
پس از سخنان سردار جاویدان، مردم ولایت‌مدار بندرعباس با شعارهای «نیروی انتظامی حمایت حمایت»، «سردار قهرمان ما تشکر تشکر» و «پلیس فداکار تشکر تشکر» از مواضع سردار و اقدامات فراجا در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) قدردانی کردند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور