Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری شبکه ملی برق انگلیس در گزارشی از افزایش ۵۰۰ درصدی گازبها از ابتدای سال ۲۰۲۱ خبرداد و اعلام کرد که با توجه به شکاف بیش از روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعبی بین عرضه و تقاضای گاز، در زمستان امسال با افزایش تقاضا و محدودیت عرضه برق روبه‌رو می‌شود.

به گزارش برنا از خبرگزاری رویترز، اپراتور شبکه ملی برق بریتانیا (NG.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

L) روز پنجشنبه (۱۵ مهرماه) درباره چشم‌انداز گاز زمستانی خود مدعی شد که بریتانیا ظرفیت کافی را برای پاسخگویی به تقاضای زمستان امسال دارد، این در حالی است که اپراتور سیستم برق این کشور درباره محدودیت منابع برق هشدار داد.

این گزارش چشم‌انداز گاز پس از آن منتشر شد که قیمت گاز بریتانیا برای نخستین بار در هفته جاری از سه پوند (چهار دلار) به ازای هر ترم (واحد گرمایشی گاز که معادل ۱۰۰ هزار بی‌تی‌یو است) فراتر رفت و از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

قیمت بالای گاز قیمت برق را نیز افزایش داده، زیرا حدود ۴۰ درصد از تولید برق بریتانیا وابسته به گاز است.

بر اساس گزارش چشم‌انداز گاز زمستانی شبکه ملی برق، مجموع  تقاضای گاز انگلستان ۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است. این مقدار کمی کمتر از پنج زمستان گذشته است که بین ۵۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب تا ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب متغیر بود. در این چشم‌انداز حداکثر تقاضا ۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که اپراتور سیستم برق شبکه ملی که از نظر قانونی بخش جداگانه‌ای در شبکه ملی برق است، در گزارشی مجزا اعلام کرد که بریتانیا در زمستان امسال با افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت روبه‌رو می‌شود.

تفاوت بین اوج عرضه و تقاضای گاز به ۱۰۴ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، این رقم در زمستان گذشته روزانه ۷۹ میلیون مترمکعب بود.

بریتانیا و شمال غرب اروپا در حال رقابت با آسیا برای خرید محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (LNG) از دیگر نقاط جهان هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گاز بریتانیا زمستان برق رقابت آسیا جهان انگلیس برق بریتانیا زمستان گاز میلیون مترمکعب شبکه ملی برق تقاضای گاز چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا