Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن بخشی شنبه شب در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس پست با بیان اینکه ارائه خدمات متنوع و فراگیر، پست را به یکی از مردمی‌ترین سازمان‌های ارتباطی کشور تبدیل کرده است، افزود: در یک سال گذشته، یک میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله از استان خارج شده که کمتر از پنج درصد آنها نامه و مابقی مرسولات تجاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طی این مدت ۴۰ درصد مرسولات، صادره و ۶۰ درصد وارده بوده و ترافیک الکترونیکی پست استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.
بخشی اضافه کرد: روزانه ۱۰ هزار خدمت توسط پست استان ارائه می‌شود و نیروهای پستی در اداره پست استان بدون هیچ‌گونه کاهش ساعت کاری در سه شیفت کاری به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند تا بتوانند بسته‌ها و مرسولات مردم را به‌موقع ارسال و توزیع کنند.
این مسوول تصریح کرد: در استان قزوین هر نامه رسان به طور متوسط ۲۵۰ مرسوله پستی را توزیع می‌کند و ماهانه ۳۰۰ هزار مرسوله در استان جابه جا می شود که از این میزان، سهم شهر قزوین ۱۵۷ هزار مرسوله است.
وی با اشاره به افزایش حجم کار پست و جابه جایی شمار قابل توجهی مرسوله، تصریح کرد: امسال استان قزوین با داشتن عملکرد مطلوب رتبه ششم کشوری را در بخش ترافیک مرسولات کسب کرده است.
مدیرکل پست استان قزوین با اشاره به هوشمند سازی پلاک ها، تصریح کرد: ۸۰۶ هزار مکان شهری در استان قزوین در صورت تامین اعتبار پنج میلیارد تومانی در طول پنج سال دارای پلاک هوشمند خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه اماکن شهری و روستایی  استان دارای کدپستی هستند که بیش از ۵۰‌ درصد از این اماکن، پلاک کد پستی قدیمی دارند و در این مرحله، پلاک هوشمند کد پستی بر روی کلیه این اماکن نصب خواهد شد.
بخشی افرود: اداره پست می‌تواند با اجرای این طرح، نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی را مدیریت کند و موازی کاری در دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار لازم نسبت به اجرای طرح پلاک هوشمند در شهر قزوین اقدام کنیم.
این مسوول در ادامه از راه اندازی هاب پستی در استان خبر داد و گفت: امسال مرکز پستی قزوین، همدان، زنجان و البرز با هدف حذف هزینه‌های مازاد و ارسال سریع مرسوله‌های پستی فعال شد که کمتر از ۲۴ ساعت مرسولات به این استان‌ها می‌رسد.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با افزایش ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی مواجه شده ایم، افزود: رشد ترافیک خریدهای اینترنتی نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و در ایام کرونا فعالیت در عرصه‌های مجازی بیشتر شده و بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب در استان قزوین از طریق خرید اینترنتی جابه جا شده است.
بخشی تصریح کرد: ارائه خدمات نوین پستی در سریع‌ترین زمان ممکن از جمله اهداف پست در فناوری نوین است و در قالب صندوق شخصی هوشمند، خریدهای اینترنتی، کارت پستال و تمبر شخصی و سفارشی انجام می‌شود.
مدیرکل پست استان قزوین با بیان اینکه میزان خطاهای پست و شکایات مردمی زیر یک درصد است، افزود: طبق مقررات، ارسال برخی مرسولات مانند مواد مخدر و حیوانات زنده ممنوع است بنابراین تمام محتویات مرسولات پستی توسط دستگاه مخصوص در باجه های شرکت پست شناسایی و از ارسال کالای قاچاق و ممنوعه جلوگیری می شود.  
هم اکنون ۲۷۰ واحد پستی شامل ۱۸۵ واحد روستایی، ۳۱ واحد شهری و ۵۴ دفتر پیشخوان روستایی در استان قزوین فعال هستند.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران استان قزوین روز پست روز جهانی پست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران استان قزوین روز پست شرکت ملی پست ایران استان قزوین روز پست روز جهانی پست استان قزوین پست استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • پیش بینی هواشناسی
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار