Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم نماینده ولی‌فقیه در استان قم حضور امام معصوم (ع) به‌عنوان نائب خاص و در عصر غیبت به‌عنوان نایب عام شناخته می‌شود، گفت: وقتی مالک اشتر از طرف امیرالمؤمنین (ع) به مصر اعزام شد نائب خاص ایشان بود ولی در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای به‌عنوان نایب عام مطرح هستند و آمده‌اند تا هم امور دنیایی مردم و هم امور آخرتی آنان را تمشیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار سردار میر فیضی فرمانده نیروی انتظامی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: در حکومت‌های غیر اسلامی حکومت مسئول نظم، انضباط، امنیت، توسعه و رفاه مادی است و در یک‌کلام مسئول اداره امور دنیایی مردم است و کاری به امور آخرتی مردم ندارد.

وی اظهار کرد: در نظام اسلامی حکومت وظیفه سرپرستی همه‌جانبه فرد و جامعه را در مسیر تکامل الهی بر عهده دارد و حاکم اسلامی باید علاوه بر تأمین نیازهای دنیایی مردم برای تأمین نیازهای آخرتی مردم هم کار و بسترسازی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه حاکم اسلامی در عصر حضور امام معصوم (ع) به‌عنوان نائب خاص و در عصر غیبت به‌عنوان نایب عام شناخته می‌شود، افزود: وقتی مالک اشتر از طرف امیرالمؤمنین (ع) به مصر اعزام شد نائب خاص ایشان بود ولی در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای به‌عنوان نایب عام مطرح هستند و آمده‌اند تا هم امور دنیایی مردم و هم امور آخرتی آنان را تمشیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت‌های سخت و نرم نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های حاکمیتی قابل‌تفکیک و جدایی نیست، تصریح کرد: وظیفه پلیس در حکومت اسلامی فقط جلوگیری از تخلفات مشهود نیست بلکه به علت به هم تنیدگی موضوعات اجتماعی باید نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشد و به تعبیر دیگر نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست بلکه یک نیروی مولد، پیش برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در زمینه تأمین نظم و امنیت باید در تراز تمدن نوین اسلامی که مورد نظر ولایت فقیه است حرکت کند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی در یکی از فرمایشات‌شان یکی از وظایف نیروی انتظامی را نصرت و یاری اسلام دانستند در حالی که در هیچ جای دنیا نیروی انتظامی چنین وظیفه‌ای را بر عهده ندارد.

وی با اشاره به آیه ۸ سوره مائده که نیروی انتظامی باید آن را سرلوحه کار خود قرار داده است، گفت: اولین پیام این آیه قیام برای خدا بدون چشم داشت و دومین پیام این آیه گواهی و شهادت دادن به عدل است که یک جامعه ارزشی به شدت به این دو نیازمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: خداوند در این آیه به یکی از انحرافات اشاره می کند و می‌فرماید کینه نسبت به برخی جریان‌های خلاف کار و یا معاند نظام نباید ما را از شهادت به قسط و عدل باز دارد بلکه ملاک عمل ما باید رضای خدا باشد بنابراین در درگیری‌هایی که با مجرمین پیش می‌آید مبادا حرکت اضافه‌ای برای تسکین دلمان انجام شود و از مسیر عدل و قسط خارج شویم، رعایت تقوا مهم‌ترین شاخصه کارگزار حکومت اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله سعیدی هفته نیروی انتظامی نیروی انتظامی دنیایی مردم عصر غیبت نائب خاص هم امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال ۱۴۰۳ است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.
این مقام بانکی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.
وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است