Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: جسد بی‌جان چهارمین ملوان مفقود شده لنج شکسته شده بر اثر طوفان حاره‌ای شاهین پس از هفت روز با تلاش نیروهای مردمی در ساحل صخره‌ای پسابندر دشتیاری در نزدیکی نقطه صفر مرزی دریایی ایران و پاکستان و 120 کیلومتری چابهارپیدا شد.

عطاالله رییسی شامگاه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای گدشته اجساد سه نفر از مفقودشدگان به‌نام‌های عبدالرحمن اهل پسابندر و یک نَجار و تعمیرکار لنج تبعه پاکستان از صیادان ۲ لنج شکسته شده در همین محدوه پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم‌های جست و جو و نجات مردمی برای یافتن یک صیاد باقیمانده مفقود شده دیگر در حال تلاش هستند.

او تصریح کرد: ۱۶ قایق از بندر بریس به‌سمت پسابندر طی چند روز اخیر عملیات جست و جو را انجام داده‌اند که از تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی می‌کنم.

رییسی افزود: ۲ لنج صیادان ۱۰۰ درصد در اثر طوفان شکسته شده و بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده و همچنین زیرساخت‌های بندر صیادی پسابندر و بریس و رمین به‌ شدت آسیب دیده است.

وی به خسارت‌ ۱۶۷ میلیارد تومانی طوفان شاهین به زیرساخت‌های حوزه شیلات سواحل مکُران اشاره کرد و ادامه داد: شبکه برق اسکله صیادی پسابندر و جاده دسترسی آن تخریب و سوله‌ها و سقف آن نیز دچار خسارت شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع به‌جز شکسته شدن ۲ لنج، حدود ۱۰ قایق صیادی نیز آسیب دیده و ۲ قایق صیادی دیگر مفقود و در دریا سرگردان هستند که نیاز به اعزام بالگرد برای جست و جو و عملیات نجات در دریا است.

وی افزود: در طوفان شاهین موج شکن پسابندر هم آسیب دیده و به ترمیم نیاز دارد وهمچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و به دیوار محافظتی نیاز است.

به گفته رییسی، شبکه برق، روشنایی و جاده دسترسی بندر پسابندر آسیب ۱۰۰ درصدی دیده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در کنارک جاده دسترسی در اثر طوفان بخاطر آب شورخوردگی نیاز به روکش دارد و همچنین نیاز جدی به فیبرنوری است، افزود: باتوجه به اینکه بندر کنارک بزرگترین بندر صیادی کشور است اما ساختمان اداری ندارد.

وی ادامه داد: اسکله هفت تیر شهرچابهار متاسفانه برای لایروبی نیاز به اعتبار دارد و با توجه به اینکه قول‌های از طریق اداره بنادر و دریا نوردی برای لایروبی آن در سال ۱۳۹۸ داده شده ولی متاسفانه عملی نشده است.

رییسی تصریح کرد: سه بندر هفت تیر، رمین و تیس که در حوزه منطقه آزاد چابهار هستند، متاسفانه بخاطر نیاز به لایروبی و تامین اعتبار محل امنی برای فعالیت شناورهای صیادی نیست و درخواست پیگیری اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه تمامی تیرهای برق پسابندر شکسته و برق قطع است، افزود: باتوجه به اهمیت ذخایر آبزیان و حراست از ذخایر نیاز به اعتبار درخصوص تامین نیرو و اعتبار برای هزینه نگهداری گلف وافزایش گلف داریم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه در طوفان شاهین موج شکن پسابندر آسیب دیده و نیازبه ترمیم دارد و همچنین ریزش تراشه موجب لای گرفتن اسکله شده و نیاز به دیوار محافظتی دارد.

وی گفت: تعداد بیش از ۲۰ قایق بخاطر بارش و پرشدن آب داخل حوضچه غرق شده و به یک دستگاه جرثقیل بوم بلند برای نجات و بیرون کشیدن، نیاز است.

رییسی بیان کرد: تعداد ۳۰ قایق شکسته و لنج‌های صدمه دیده ۱۲ فروند در اثر طوفان بوده است، و درخواست اعتبار برای راه اندازی واحد اطفای حریق و ایمنی در بنادر صیادی استان را داریم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اثر طوفان آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل