Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:38:02 GMT

اعتراضات کرونایی به ایتالیا رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۲۸۵

اعتراضات کرونایی به ایتالیا رسید

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، هزاران معترض از جمله اعضای گروه های راست افراطی روز شنبه در مرکز رم علیه تمدید سیستم صدور گواهی سلامت کرونا برای همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها تظاهرات زدند.

از ماه آگوست (شهریور) در ایتالیا برای ورود به موزه ها، رویدادهای ورزشی و رستوران ها داشتن گواهی سلامت کرونا الزامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس سیستم حاکم در ایتالیا هر فردی که وارد این مراکز می شود باید گواهی واکسیناسیون، مدرک بهبودی از کرونا یا نتیجه آزمایش منفی پی سی آر ارائه دهد.

سه هفته پیش دولت ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که این طرح از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به تمام محل های کار گسترش می یابد و هر کارمندی که از انجام این کار خودداری کند، با مرخصی بدون حقوق مواجه می شود.  

پیش از این، شهروندان فرانسوی نیز در مخالفت با سیستم گواهی سلامت کرونا این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه دست به اعتراض میزدند.

وزارت کشور فرانسه هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۴۸ هزار نفر در تظاهرات علیه طرح اجباری شدن گواهی واکسیناسیون کرونا  که در سراسر این کشور برگزار شد، شرکت کردند. حدود پنج هزار نفر تنها در روز شنبه در «پاریس» پایتخت فرانسه تظاهرات کردند که دوازدهمین شنبه متوالی تظاهرات علیه مجوزهای بهداشتی بود.

در ماه ژوئیه (خرداد) امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مجموعه‌ای از محدودیت‌های جدید را برای مهار شیوع کرونا اعلام کرد که از جمله صدور گواهی واکسیناسیون کرونا بود که نشان می‌دهد فرد یا واکسینه شده یا نتیجه آزمایش کووید - ۱۹ او منفی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه ایتالیا رم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه ایتالیا ویروس کرونا فرانسه ایتالیا رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا