Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شرکت «نشنال گرید» National Grid که مسئولیت توزیع برق و گاز در سراسر انگلیس را برعهده دارد سرگرم رایزنی با دو شرکت دیگر است تا با استفاده از انرژی بادی این رویا را تا سال ۲۰۳۰ میلادی محقق و برق میلیون‌ها خانه در شمال غرب اروپا را تامین کند.

«نیکلا مدالوا» از شرکت «نشنال گرید» در این زمینه به نشریه «نیو ساینتیست» گفت: ما در حال انجام مشورت‌های سه‌جانبه برای احداث یک جزیره انرژی هستیم که انگلیس به آن متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اشاره‌ای به نام دو شرکت دیگر در این زمینه نکرد.

طرح احداث شبکه انرژی‌های تجدیدپذیر در دریای شمال از مدت‌ها پیش مطرح بود، اما تاکنون از مرحله ایده تجاوز نکرده است. بر پایه این طرح، برق تولید شده توسط نیروگاه‌های بادی که از ظرفیت بیشتری نسبت به نیروگاه‌های فعلی برخوردار است از طریق کابل‌کشی زیر دریا، به سایر کشور‌ها منتقل شود.

مدالوا می‌گوید که این طرح روی یک جزیره طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. به گفته او قرار است تجهیزات و فناوری‌های زیادی در این جزیره نصب و به چند کشور وصل شود. این عضو ارشد شرکت «نشنال گرید» گفت که گفتگو درباره اتصال این جزیره به سه نقطه است که به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت بحث بر سر برق‌رسانی به سه کشور است.

چندی پیش هم یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که دولت بوریس جانسون سرگرم مذاکره با شرکت اتمی وستینگ‌هاوس الکتریک آمریکا است تا در منطقه ولز نیروگاه هسته‌ای جدیدی را راه‌اندازی کند. اگر دو طرف در این زمینه به توافق برسند، نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۰میلادی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و می‌تواند برق مورد نیاز ۶ میلیون واحد مسکونی را تامین کند.

این نیروگاه قرار است در منطقه انگلسی واقع در شمال ولز راه‌اندازی شود. دولت انگلیس می‌گوید که انرژی هسته‌ای در کاهش وابستگی کشور به سوخت‌های فسیلی و نوسانات قیمت گاز که این روز‌ها بحران ساز و باعث ورشکستگی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی شده، نقش کلیدی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش بنی صدر ربیع الاول نیروگاه برق انگلیس جزیره تولید برق دریای شمال فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش بنی صدر ربیع الاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل

مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مسابقات والیبال دانشجویان امروز با حضور تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی برگزار شد و سرپرست تیم های شرکت‌کننده و تیم‌های مدعو از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل به تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه استان‌های مازندران، گیلان وگلستان شرکت کردند که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد یادآور شد: تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه 2 به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود می‌کند.

رئیس دانشگاه شمال آمل همچنین یادآور شد: این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیرساختی و سالن های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

وی گفت: وزارت علوم به درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر گفت: شهرستان آمل یکی از قطب‌های اصلی والیبال کشور بوده و والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این مسابقات در سطح دانشجویی به شناسایی استعدادهای جدید و معرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ  والیبال منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند