Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@16:16:52 GMT

چرا گوش می خارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۶۳۳

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی با بیان اینکه ۹۰ درصد خارش گوش به دلیل استفاده از گوش پاکن است، گفت: وقتی با گوش پاکن گوش را تمییز می‌کنیم سیستم مهم دفاعی گوش را خارج می‌کنیم.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: محمد محسنی درباره «خارش گوش»، بیان داشت: درباره خارش گوش باید گفت ۹۰ درصد به خاطر استفاده کردن از گوش پاکن است؛ یعنی افراد وسواس پیدا کردند و فکر می‌کنند جرم گوش یا به اصطلاح کثیفی گوش باید تمیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی اضافه کرد: این در حالی که این سیستم دفاعی طبیعی گوش است؛ در حالی که وقتی با گوش پاکن گوش را تمییز می‌کنیم این سیستم مهم دفاعی گوش را خارج می‌کنیم؛ در نتیجه این کار گوش خشک می‌شود و خاصیت ضد آب خود را از دست می‌دهد.

استاد بیماری‌های گوش، حلق و بینی افزود:این خشکی گوش باعث بروز خارش گوش می‌شود؛ ضمن اینکه ۱۰ درصد خارش گوش به علت بیماری‌های پوست و حساسیت است؛ در نتیجه مطلقا نیاز به استفاده از گوش پاک نیست.

محسنی یادآور شد: چیزی بنام پاک کردن گوش نداریم؛ مگر زمانی که این سیستم دفاعی گوش کانال شنوایی را ببندد که باید خارج شود و این کار هم باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید: وزوز گوش عارضه کدام واکسن کووید-۱۹ است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گوش سلامتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوش سلامتی خارش گوش گوش پاکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • استارت انفجاری خط دفاعی تراکتور را بهم ریخت!
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد