Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، «نه به ادغام بهداشت حرفه‌ای با بهداشت محیط»، پویشی است که جمعی از کارشاسان حوزه بهداشت و درمان در فارس من به راه انداخته اند تا مانع ادغام بهداشت حرفه ای با محیط باشند، شاید گوش شنوایی باشد و بتوانند از محقق شدن این امر جلوگیری کنند.

مدیر این پویش در این باره به فارس گفت: در نامه ای که خطاب به وزیر بهداشت نوشتیم به موضوع ادغام کارشناسان بهداشت حرفه ای با بهداشت محیط، اشاره ای داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح سیاستی شکست خورده در سال ۱۳۷۵ است که امروز موجی از نگرانی‌ها را در بین کارشناسان و دانشجویان در حال تحصیل به وجود آورده است.

وی افزود: این دو رشته  از جهات مختلف متفاوت هستند و هر کدام وظایف جداگانه ای دارند که قابل جایگزین نیستند و با اهداف مندرج در دفترچه شغلی و سرفصل‌های مصوب شورایعالی برنامه ریزی وزارت متبوع و قوانین بالادستی مغایر است.

این مخاطب فارس من، ادامه داد: اذعام این دو از نظر تخصصی اشتباه است، محصول این  واگذاری آن است که نیروی غیر‌متخصص را به جای دیگر می اندازیم، ما حوزه سلامت افراد جامعه را کار می کنیم و اگر ما را به جایی دیگر بفرستند مردم مورد ظلم و ضرر قرار می گیرند.

شایان ذکر است، مدیر این پویش در بخشی از این پویش نوشت: «طبق ماده ۱۰۰ قانون کار کلیه بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، دارای کارت ویژه حسب مورد با امضاء وزیر کار و امور اجتماعی یا وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستند که هنگام بازرسی باید همراه آنها باشد و در صورت تقاضای مقامات رسمی یا مسئولین کارگاه ارائه شود. آیا وزارت بهداشت قانونا قادر است کارت بازرسی را برای کارشناسان بهداشت محیط با امضا وزیر صادر نماید؟»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت محیط فارس من خبرگزاری فارس بهداشت رشته بهداشت کارشناسان بهداشت بهداشت حرفه ای کارشناسان بهداشت بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین