Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رحیمیان روز یکشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال شامل گونه های بلوط، صنوبر، زبان گنجشک، کهور و اکالیپتوس می باشد که در نهالستان های کهگیلویه و بویراحمد برای غرس در جنگل ها و زراعت چوب تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های استان هرساله به دلایلی مانند آتش سوزی دچار آسیب می شود ،گفت: هرساله بخشی از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد با غرس نهال ترمیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان تصریح کرد: امسال عملیات جنگل کاری با نهال و بذر در یکهزار و ۳۵۰ هکتار از جنگل های استان پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: نقشه عملیات  پیشنهادی جنگل کاری امسال در یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان تهیه شده است.

 رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان ایجاد شده است.

رحیمیان اظهار داشت: جنگل های دست کاشت به صورت نهالکاری و بذرپاشی است که در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از گونه های کنار، کهور و اکالیپتوس و بادام و در مناطق سردسیری  استان بیشتر از گونه های بلوط، بنه وزبان گنجشک ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: عدم  پراکنش بارندگی به طور مناسب بویژه در فصل رویش، وضعیت توپوگرافی کوهستانی استان، نداشتن نیروی انسانی کافی ، معارضات و عدم استقبال مردم در سامان های عرفی ، کوتاه بودن فصل اجرای عملیات جنگل کاری و ابلاغ دیر هنگام اعتبارات لازم از مهمترین مشکلات بخش جنگل کاری استان است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲۰ هزار هکتار از جنگل های بلوط این استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی های پی در پی و نفوذ ریزگردها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از جنگل های این استان انجام عملیات اصلاحی در ۵۰۰ هکتار از جنگل های این استان سال گذشته انجام شد.

رحیمی افزود: ۳۶۰ هزار اصله  نهال در سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران از نوع کنار، کهور، اکالیپتوس و تعدادی از گونه های زاگرسی اعم از بلوط، بنه، زالزالک و گلابی وحشی سال گذشته تولید شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و ۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد جنگل کاری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جنگل کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد هزار هکتار جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی حکمی «حمید طالبی» را به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، متن حکم مجید چگنی برای سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

همچنین به پاس زحمات ریحان بهادر در دوره تصدی این سمت از ‌وی قدردانی شده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر