Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک که امسال مجمع انتخاباتی برای تعیین اعضای جدید هیات رئیسه و هیات اجرایی را پیش رو دارد باید پیش از اتمام دوره مدیریت در مورد کمیسیون ورزشکاران و برگزاری دور جدید انتخابات آن به نتیجه برسد؛ طبق روال قانونی و اگر پایان دوره چهار ساله مبنای تصمیم گیری برای برگزاری به موقع انتخابات کمیسیون ورزشکاران باشد باید تا کمتر از یک ماه دیگر ترکیب جدید این کمیسیون مشخص شده و آغاز به کار کنند در حالیکه حتی هنوز ثبت نام از کاندیداهای این دوره انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ورزشکاران مهمترین کمیسیون در میان کمیسیون های ۱۶ گانه کمیته ملی المپیک و تنها کمیسیون در ساختار این کمیته است که اعضای آن با رای گیری مشخص می شوند. البته این موضوع مبنای کار تشکیل و آغاز به کار کمیسیون ورزشکاران نبود اما چهار سال پیش مدیریت وقت کمیته ملی المپیک (کیومرث هاشمی) با تصویب اعضای هیات اجرایی تصمیم به برگزاری اولین مجمع انتخاباتی برای این کمیسیون و تعیین اعضای آن از طریق رای گیری گرفت.

اینگونه شد که ۱۲ آبان ماه سال ۹۶ برای نخستین بار اعضای کمیسیون ورزشکاران از طریق ثبت نام کاندیداها و رای گیری برای آنها مشخص و آغاز به کار کردند. البته که این کمیسیون طی چهار سال گذشته بیشتر درگیر حاشیه بود و کمتر نشانی از شکل گیری قانونمند خود به جا گذاشت اما همینکه انتخابات دور جدید هم باید بر مبنای اصول و ضوابطی که آئین نامه تعیین می کند، برگزار شود حداقل خروجی این چهار سال فعالیت است اگر نادیده گرفته نشود.

اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران آبان ماه ۹۶ برگزار شد

پایان دوره کمیسیون ورزشکاران و اقدامات انجام نشده برای انتخابات

طبق ماده ۴ (ترکیب کمیسیون) آئین نامه کمیسیون ورزشکاران، اعضای این کمیسیون برای مدت «چهار سال» انتخاب می شوند. بنابراین کمتر از یک ماه دیگر به پایان دوره فعالیت ترکیب فعلی باقی مانده است و اگر اصول و قوانین ملاک عمل در این کمیسیون باشد باید انتخابات سروقت در دستور کار قرار گرفته باشد.

برای برگزاری انتخابات و با توجه به شرایطی که آئین نامه جهت احراز و عضویت در کمیسیون ورزشکاران و حتی رای دهندگان در نظر گرفته، باید ورزشکاران واجد شرایط مشخص شوند، زمانی برای نام نویسی از کاندیداها در نظر گرفته شود تا ورزشکاران متقاضی و واجد شرایط نسب به ثبت نام اقدام کنند، سپس از میان آنها افراد متقاضی حضور در انتخابات اقدام به نام نویسی کنند و در ادامه هم کاندیداهای نهایی مشخص شده و زمان رای گیری برای آنها هم تعیین شود.

انجام همه این اقدامات ملزم به تشکیل «ستاد نظارت» است که با حضور کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته، هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و طاهره طاهریان مسئول هماهنگی کمیسیون ها همراه با نمایندگان بخش های حقوقی، حراست و روابط عمومی کمیته ملی المپیک تشکیل شده است. این ستاد اما چه اقدامات دیگری را انجام داده تا به واسطه آن بتواند انتخابات سرِ وقتی برای کمیسیون ورزشکاران داشته باشد؟

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این پرسش گفت: بعد از تشکیل ستاد نظارت، کار انتخابات را فراخوان به تمام فدراسیون ها آغاز کردیم. در این فراخوان از فدراسیون ها خواسته ایم تا ورزشکاران شان که واجد شرایط برای حضور انتخابات (کاندیدا شدن و رای دادن) هستند را به ما معرفی کنند.

وی در پاسخ به اینکه «این فراخوان چه زمانی در اختیار فدراسیون ها گذاشته شده و نتیجه آن چه زمانی جمع بندی می شود؟»، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ روز از اعلام فراخوان به فدراسیون ها می گذرد. هنوز پاسخ دریافتی از فدراسیون ها جمع بندی نشده است اما پیگیر آن هستیم.

«کمتر از یک ماه تا پایان دوره کمیسیون ورزشکاران باقی مانده است. با توجه به اقداماتی که باید انجام شود، فکر می کنید شاهد برگزاری انتخابات به موقع باشیم؟» این پرسش دیگری بود که دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به آن گفت: تلاش مان این است انتخابات در موعد مقرر برگزار شود. برای انجام اقدامات لازم زمان بندی کرده ایم و طبق آن پیش می رویم اما هنوز زمان دقیق رای گیری مشخص نیست.

چرایی فراخوان به فدراسیون ها برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران

طبق آئین نامه کمیسیون ورزشکاران، برای ترکیب این کمیسیون ۱۵ کرسی تعریف شده است که از طریق رای گیری و با استناد به نتایج آن مشخص می شوند. همچنین رئیس کمیته ملی المپیک هم می تواند به منظور حصول اطمینان از برابری منصفانه جنسیتی و رشته های ورزشی و نیز اطمینان از تحقق تمام شرایط عضویت و دستورالعمل کمیته بین المللی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران، با مشورت رئیس کمیسیون ورزشکاران حداکثر چهار ورزشکار را به عضویت کمیسیون با حق رای منصوب می کند.

تمام ورزشکارانی که از طریق رای گیری یا به صورت انتصابی در ترکیب کمیسیون ورزشکاران قرار می گیرند باید حائز شرایط باشند که در آئین نامه به آن تاکید شده است. دلیل اعلام فراخوان به فدراسیون ها و مسئولان شان هم همین مسئله است تا آنها بر اساس شرایط مورد تاکید، ورزشکاران خود را به ستاد نظارت معرفی کنند.

بر این اساس برای ورزشکارانی که می توانند عضو کمیسیون ورزشکاران شوند، این شرایط در نظر گرفته شده است:

* حداقل ۱۶ سال سن داشته و دارای تابعیت ایرانی باشند
* ورزشکاران کاندیدا و همچنین اعضای کمیسیون هرگز نباید در ارتباط با قانون جهانی مبارزه با دوپینگ هیچ گونه محرومیتی دریافت کرده باشند.
* حداقل در یکی از سه دوره قبل بازی های المپیک تابستانی یا المپیک زمستانی حضور داشته باشند یا
* حداقل در یکی از سه دوره قبل بازی های المپیک جوانان موفق به کسب مدال شده باشند یا
* حداقل در یکی از سه دوره بازی های آسیایی تابستانی یا زمستانی قبل موفق به کسب مدال شده باشند
* دارای معرفی نامه از سوی فدراسیون ورزشی مربوطه (فدراسیون عضو مجمع عمومی کمیته ملی المپیک) باشند
* مقیم ایران باشد و در صورت عدم حضور از طریق تله کنفرانس یا ویدئو کنفرانس در جلسات شرکت نماید

طبیعی است این ورزشکاران از طریق رایی که دیگر ورزشکاران به آنها می دهند، مشخص می شوند اما رای دهندگان هم باید شرایطی به این شرح داشته باشند:

* ورزشکارانی که حداقل در یکی از سه دوره قبل المپیک زمستانی یا تابستانی (اعم از جوانان و بزرگسالان) حضور داشته اند
* ورزشکارانی که حداقل در یکی از سه دوره قبل بازی های آسیایی تابستانی یا زمستانی مدال کسب کرده باشند
* یک نفر ورزشکار از فدراسیون هایی که عضو مجمع کمیته ملی المپیک و واجد این شرایط نمی باشد با معرفی فدراسیون مربوط

کد خبر 5321927

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیسیون ورزشکاران رای گیری کیکاوس سعیدی تیم ملی فوتبال ایران فوتبال کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال کره جنوبی تیم ملی فوتبال امارات کشتی آزاد تیم فوتبال استقلال تهران حمید سجادی تیم فوتبال پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات انتخابی جام جهانی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک فدراسیون ها طریق رای پایان دوره آئین نامه چهار سال رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تدابیر لازم را جهت برگزاری آزمون سراسری به بهترین نحو اتخاذ نمایند.

احمد بلندنظر شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان میزبان برگزاری آزمون سراسری نیز ستاد مدیریت بحران درون سازمانی را شکل دهند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیل آسا در روزهای آینده افزود: بخشداران و دهیاران همانند روزهای گذشته آمادگی لازم را جهت مدیریت مناطق و حوزه‌های کاری خود در صورت رخداد شرایط حاد و بحرانی ناشی از بارش شدید باران داشته باشند.

فرماندار جیرفت از همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست در روزهای برگزاری کنکور همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران نیز باید تدابیر لازم جهت برگزاری آزمون سراسری را به بهترین شکل ممکن اتخاذ کنند تا اینکه داوطلبان و خانواده‌هایشان با آسودگی خاطر و بدون دغذغه‌ از این مرحله عبور نمایند.

وی همچنین بر لزوم بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از خیابان‌های منتهی به حوزه‌های برگزاری آزمون تاکید کرد تا اینکه در رفع موانع اقدام کنند.

وی از مسوولان شهرداری خواست هم اکنون نسبت به بارش‌های احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی تدبیر کنند تا اینکه در این مورد برای داوطلبان در تردد و ایاب و ذهاب مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق