Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:05:12 GMT

جابجایی مسافر در خراسان جنوبی ۴ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۷۵۰۱

جابجایی مسافر در خراسان جنوبی ۴ درصد کاهش یافت

مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۵۷۹ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری تعداد ۲۴۵ هزار و ۷۸۳ مسافر به استان وارد شده‌اند، ادامه داد: ۲۳۷ هزار و ۹۴۳ نفر مسافر نیز از استان خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: همچنین ۳۴۱ هزار مسافر نیز درون استان جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد ۲۲۰ هزار و ۶۳ نفر بوده است، گفت: کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با تعداد یک هزار و ۴۲۰ نفر مسافر بوده است.

گرجی بیان داشت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، بیان کرد: تعداد ۲۵۷ دستگاه سواری کرایه با عمر ۱۱.۵ سال، ۱۵۵ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۶ سال و تعداد ۲۶۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۴ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

گرجی در راستای ارتقا سطح خدمات به مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان داشت: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

کد خبر 5323643

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل حمل و نقل خراسان جنوبی مهدی گرجی جابجایی مسافران بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری هفته ناجا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا عزاداری 28 صفر مشهد امام رضا ع عکس استانها رحلت پیامبر اکرم ص جابجایی مسافر خراسان جنوبی حمل و نقل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد