Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیوزیلند با تغییر استراتژی خود در برابر مقابله و مهار ویروس کرونا، با توجه به مسری بودن سویه جهش یافته ویروس کرونا، سیاست از بین بردن کامل ویروس و ایجاد منطقه بدون ویروس را که با اعمال محدودیت های سختگیرانه و قرنطینه های طولانی مدت پیش می برد متوقف کرد.

 از خبرگزاری « رویترز » نیوزیلند امروز ( دوشنبه ) اعلام کرد سیاست های حذف و از بین بردن ویروس کرونا را که با اعمال قرنطینه های طولانی مدت و محدودیت های سختگیرانه پیش می برد متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گسترش ویروس جهش یافته دلتای کرونا، نیوزیلند به جای سیاست های اتحاذ شده در گذشته به سمت و سوی زندگی با ویروس و کنترل و مهار آن از طریق واکسیناسیون گسترده و سریع در این کشور می رود.

نیوزیلند از جمله کشورهای بسیار موفق در منطقه اقیانوسیه و حتی در جهان به شمار می رفت که با راهبردهای معروف خود که اعمال محدودیت ها و رعایت دستور العمل های مبارزه و مهار ویروس کرونا بود توانست در یک سال گذشته این کشور را به منطقه بدون ویروس تبدیل کند و تا گسترش و شیوع ناگهانی ویروس جهش یافته دلتای کرونا در نیمه ماه اوت سال جاری در این امر موفق بود.

با وجود این سویه جهش یافته دلتای  ویروس کرونا که بسیار مسری است این کشور و سیاست های منطقه بدون ویروس را به چالش کشید و در نهایت پیروز شد.

« جاسیندا آردرن » نخست وزیر این کشور در کنفرانس خبری  با پذیرش این موضوع اعلام کرد: « دیگر بسیار دشوار است که به روزهای زندگی بدون ویروس بازگردیم.  اکنون زمان تغییر رویکردهایمان فرا رسیده است. با وجود اینکه سویه جهش یافته دلتا بسیار مسری است اما واکسن راه حل درست و قابل قبول برای مبارزه و مهار این همه گیری است. »

او در ادامه اضافه کرد محدودیت ها که زندگی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در « اوکلند » تحت تاثیر قرار داده است از روز چهارشنبه و به تدریج و مرحله به مرحله برداشته خواهد شد. بدین ترتیب از روز چهارشنبه در اوکلند مردم می توانند در اجتماعات ۱۰ نفری حصور داشته باشند.

گفتنی است این تغییر راهبردی از زمانی شکل گرفت که نیوزیلند روز دوشنبه با ثبت ۲۹ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا، به شمار کلی هزار و ۳۵۷ مورد ابتلا در این کشور رسید که بیشتر موارد گزارش شده در شهر اوکلند بودند که به مدت  ۵۰ روز در قرنطینه به سر برده بود.

در میان افزایش فشارها بر روی نخست وزیر این کشور، وی اعلام کرد  اتخاذ تصمیم های مبارزه و مهار ویروس کرونا هرگز با هدف رساندن آمار ابتلا به عدد صفر نبوده است بلکه او اطمینان داشته با این روش به شکلی موثر می توان با گسترش این ویروس مبارزه کرد.

جاسیندا آردرن در ادامه تصریح کرد هنگامی که ۹۰ درصد افراد واجد شرایط به طور کامل در این کشور واکسینه شوند تمامی محدودیت ها پایان می یابند. تا کنون حدود ۲ میلیون نفر به طور کامل هر دو دز واکسن خوذ را دریافت کرده اند که برابر ۴۸ درصد جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون در این کشور است.

با این حال حزب سبز، که حزب ائتلافی دولت آردرن است این تصمیم را خطرناک می داند و معتقد است جامعه هنوز بسیار آسیب پذیر است. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سویه جهش یافته ویروس کرونا بدون ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی