Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک ایران‌ زمین در اطلاعیه ای اعلام کرد که قصد دارد املاک مازاد بر نیاز خود را با وضع موجود و با شرایط نقد / نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. 
به گزارش خبرگزاری آریا، بانک ایران زمین که با نماد زمین و با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، در اطلاعیه ای با عنوان برگزاری مزایده- گروه ب که از طریق سامانه کدال سازمان بورس منتشر شد، از فروش تعداد 81 رقبه املاک و مستغلات مازاد خود از طریق مزایده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، متقاضیان خرید این املاک و مستغلات برای دریافت «برگ درخواست شرکت در مزایده» می توانند در تهران به نشانی بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، نبش کوچه نیک رأی، پلاک 1، ساختمان بانک ایران زمین، طبقه اول، اداره مهندسی و املاک و در سایر استان‌ها به آدرس اعلام شده از سوی بانک مراجعه و پیشنهادهای خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 27 مهرماه 1400 از طریق پست پیشتاز دو قبضه فقط به آدرس تهران، بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، نبش کوچه نیک رأی، پلاک 1، ساختمان بانک ایران زمین، طبقه اول، اداره مهندسی و املاک کدپستی: 1919913112 ارسال کنند.
بر اساس این گزارش، مبلغ سپرده شرکت در مزایده معادل پنج درصد قیمت پایه مزایده مندرج در آگهی تعیین شده است که باید به حساب شماره 2-122559-13-198 و شماره شبا IR500690019801300122559002 به ‌نام "مزایده و مناقصه امور‌مالی بانک ایران زمین" واریز شود.
در عین حال، شرکت کنندگان در صورت تمایل به دریافت اسناد به صورت حضوری باید مبلغ 500 هزار ریال بابت خرید اسناد به حساب شماره 2-122559-13-198 به ‌نام مزایده و مناقصه امور‌مالی بانک ایران زمین واریزکنند و فیش مربوطه را داخل پاکت الف قرارداده و به بانک تحویل دهند.(ضمناً مبلغ دریافتی جهت خرید اسناد به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.) 
همچنین شرکت کنندگان می توانند اسناد مزایده را از طریق فایل پیوست به صورت رایگان دریافت کنند. 
بر اساس این اطلاعیه، رعایت مفاد فرم پیشنهاد شرکت در مزایده الزامی است و بهای پیشنهادی باید از حیث مبلغ مشخص و معین و بدون خط خوردگی بوده و در پاکت لاک و مهر شده (دربسته) تسلیم شود. 
بر اساس اعلام بانک ایران زمین، تمامی املاک عرضه شده با وضعیت موجود به فروش می‌رسند و متقاضیان ضمن بررسی کامل و جامع مستندات و سوابق ملک و پذیرش همه اقدامات لازم آتی برای اخذ مجوز‌ها یا تکمیل تمامی امور مرتبط با ملک و رفع تصرف و انجام تمام استعلام‌های لازم، اقدام به ارائه پیشنهاد خواهند کرد و بدیهی است بانک هیچ‌گونه تعهدی از این حیث نخواهد داشت. 
این گزارش حاکی است، بازدید از محل املاک و مستغلات یادشده با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و بانک ایران زمین در رد یا قبول یک یا تمامی پیشنهادات واصله مختار است ضمن این که هزینه آگهی و کارشناسی از برندگان مزایده اخذ خواهد شد.
بانک ایران زمین هنوز تاریخی را برای اعلام نتایج مزایده اعلام نکرده است.
فایل های پیوست
list amlak.pdf
barg darkhast.pdf
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک ایران زمین املاک و مستغلات بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد

شهریور سال ۱۴۰۰ بود که مجلس قانون جهش تولید مسکن را به دولت ابلاغ کرد. دولت سیزدهم نیز به منظور حمایت از بخش مسکن، طرح نهضت ملی مسکن را در ادامه طرح ناتمام مسکن ملی در دولت پیشیین به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد؛ حال نزدیک به سه سال از آغاز این طرح می‌گذرد و بسیاری از متقاضیان مسکن به دلایل و روش‌های مختلف نتوانسته‌اند صاحب مسکن شوند.

دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد اما یکی از اتفاقات تلخی که رخ داده خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی به اسم معامله غیررسمی در بنگاه‌ها است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، امتیاز خود را در دفاتر برخی از مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند.

طبق آمار، نزدیک به  ۱۴۲ هزار یزدی در طرح نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند که قریب به ۵۶ هزار انها تایید نهایی شده و با جدیت مسئولان استان یزد پیشرفت این طرح‌ روند امیدوار کننده ای را در پی داشته است. موضوعی که سبب شده است پای دلالان به  این ماجرا باز شود و دست به دست هم دهند تا با ایجاد بازار سیاه، هم روند ساخت و هم روند خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن را مختل کنند .

خرید و فروش های غیر قانونی

همچنین برخی گزارش‌های مردمی حکایت از آن دارد که اطلاعات افراد ثبت‌نام‌شونده در طرح نهضت ملی مسکن، اعم از شماره تلفن و شماره ملی از سوی افراد با دریافت هزینه‌های گزاف، به‌صورت غیرقانونی در اختیار مشاوران املاک و واسطه‌گران قرار گرفته است.

حتی برخی از این  دلالان و سوداگران از  بستر دیوار و شیپور برای این موضوع  استفاده کرده و املاکی را که هنوز  وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی  وقیمت گذاری می‌کنند.

گر چه در ماه‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی بیش از ۲۵۰۰ بنگاه املاک متخلف در بخش تنظیم قراردادها و سایر موارد شکلی تنظیم قرارداد را پلمب کرده، اما هنوز گزارشی مبنی‌بر پلمب املاک متخلفی در حوزه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن منتشر نشده است. از طرفی گفته می‌شود بسیاری از دلالان، مکان مشخصی برای واسطه‌گیری ندارند، به این معنی که بخش عظیمی از این معاملات در بنگاه‌ها انجام نمی‌شود.

همه این ها در حالی است که وزارت راه و شهرسازی بارها نسبت به این مساله واکنش نشان داده و تاکید کرده است، واگذاری و انتقال امتیاز نهضت ملی مسکن  به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است.

این وزارتخانه با تاکید بر این‌که خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن تخلف می باشد؛ اعلام کرده است افرادی که این کار را انجام دهند از طرح ملی مسکن حذف می‌شوند.
در ادامه  اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی آمده است: خرید و فروش امتیاز این طرح تخلف است و اساساً امتیاز طرح مذکور قابل معامله نیست و هر فردی این کار را انجام دهد با کد رهگیری ثبت‌شده در سامانه حذف می‌شود. در بسیاری از موارد،  این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد. افراد باید توجه داشته باشند هر ایرانی تنها یک‌بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش،  این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

اخطار به مشاوران املاک

همچنین تداوم خرید و فروش غیرقانونی امتیاز این طرح باعث شده است که غفوری، رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به مشاوران املاک  اخطار داده است که از هر گونه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خودداری کنند.

غفوری در نامه ای که رونوشت آن به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اتاق اصناف نیز ارسال شده ، سعی کرده است با اشاره به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و همچنین ماده ۳ آئین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن افراد را ازتبعات این مساله آگاه کند.

​اما جولان بیش از حد دلالان باعث شده مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز  نسبت به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در پردیس زندگی یزد هشدار و به خریداران و فروشندگان اخطار دهد.

احسان خواجه رضایی با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام می کند: بر اساس گزارشات واصله مردمی و مراجع نظارتی و گزارش برخی از کانال ها در فضای مجازی، تعدادی از مشاورین املاک فعال در سطح شهر یزد و سایر شهرستان های استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند.

وی ادامه می دهد: این اقدام با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیز عدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

رضا طلبی

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!