Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ستادویژه توسعه فناوری نانو، یکی از اهداف ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو، افزایش رفاه و ثروت در جامعه با کمک فناوری ‌نانو است که این هدف در سایه توسعه محصولات و کالاهای جدید و بهبود و ارتقای کیفی محصولات پیشین با فناوری ‌نانو اتفاق می‌افتد.

از این رو یکی از برنامه‌های این ستاد حمایت از تولید محصولات و تجهیزات نانویی است که آمار این دستاوردها نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری ‌نانو درج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات منتشر شده در این پایگاه، تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰، ۷۸۳ محصول و دستگاه در کشور توسعه‌یافته و گواهی‌ نانومقیاس برای آن‌ها صادر شده است. این در حالی است که در پایان سال ۹۹ این رقم ۷۵۰ تجهیز و محصول بوده است.

از میان این ۷۸۳ محصول و دستگاه ثبت شده در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری ‌نانو، ۵۶۶ مورد مربوط به محصولات نانو و ۲۱۷ مورد مربوط به تجهیزات نانو بوده است که هر دو شاخص طی سال‌های گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند؛ هر چند در این میان محصولات نانو رشد قابل توجه‌تری داشته است.

در مجموع ۳۰۶ شرکت اقدام به توسعه این محصولات کرده‌اند که ۲۴۶ شرکت در بخش توسعه محصول و ۶۰ شرکت در بخش توسعه دستگاه در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارند.

اطلاعات جامع مربوط به این شرکت‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری ‌نانو قابل دسترسی است و می‌توان جزییات مربوط به فعالیت‌های این شرکت‌ها و محصولات آن‌ها را در این پایگاه مشاهده کرد.

در این گزارش حوزه «عمران و ساختمان» با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در میان محصولات و تجهیزات نانو داشته است و بعد از آن «دارو، بهداشت و سلامت» و «خدمات و ملزومات صنعتی» هر کدام با ۱۴ درصد قرار دارند.

برچسب‌ها فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی