Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: قلع و قمع های یاد شده در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین های زراعی و باغی در ۶۴۸ مورد اراضی تغییر کاربری داده شده انجام شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس مفاد تصریح شده در تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از کاربری زمین های زراعی و باغی، ماموران یگان حفاظت مدیریت امور اراضی می توانند رصورت مشاهده تغییر کاربری از این کار جلوگیری به عمل آورده و به قلع و قمع موارد احداث شده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول همچنین اظهار داشت: در برخی اوقات نیز که به هر دلیل امکان جلوگیری از تغییر کاربری در آن زمان وجود ندارد مراتب به دستگاه قضا اعلام می شود و با حکم قضایی اقدام به قلع و قمع بناهای ایجاد شده خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب احکام قضایی نیز طی نیمه نخست سال جاری ۴۹ مورد قلع و قمع بناهای ساختمانی در اراضی کشاورزی استان قزوین به ثبت رسید که با انجام این کار حدود ۱.۳ هکتار از زمین های باغی و زراعی آزادسازی شده و به حالت اولیه خود بازگشتند.

این مسوول اظهار داشت: هرگونه خرد کردن اراضی، ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا اعم از اتاق و اتاقک، زیرتانکری، فنس کشی و دیوارکشی در حکم تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب می شود و باید با هزینه فرد متخلف وضعیت این گونه زمین ها به حالت اولیه بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: تبعات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بسیار مخرب است و امنیت غذایی جامعه را برهم می زند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: زمین های کشاورزی در کشور ما محدود هستند و باید برای حفظ امنیت غذایی جامعه از آنها به خوبی حراست و صیانت کنیم و براین اساس با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز با قاطعیت برخورد می شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی تغییر کاربری استان قزوین قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالضل نیکوکار معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار گفت: کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد