Web Analytics Made Easy - Statcounter

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای علمای شیعه افغانستان در پیامی حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در قندوز را به شدت محکوم کرده و خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایت شده‌اند.

بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان به شریح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمًا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مظلوم ونجیب افغانستان بیش از چهل سال است که درآتش جنگ،  ترور، انفجار وانتحارمی سوزد، در این میان در سال های پسین پیروان یک مذهب واعضای یک قوم خاص، به صورت سیتماتیک وهدفمندمورد حملات انتحاری وتروریستی قرار گرفته، به نحوی که برخی ازمنابع پژوهشگر اجتماعی عنوان نسل کشی به آن داده اند. در راستای همین کشتارهای هدفمند، حادثه ی هولناک تروریستی هنگام ادای نماز جمعه در ولایت قندز انجام داده شد که در اثر آن بیش ازپنجاه نفر  نمازگزار شهید وحدود ۱۵۰نفر دیگرمجروح گردیدند.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن‌ محکومیت شدید ونثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش وسنگ دل این فاجعه ی عظما، برای شهدای حادثه علو مقام وبرای مجروحان شفای عاجل وکامل از دربار خداوند بصیرقدیر استدعا می نماید. وبرای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصا خانوادهای معظم شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می نماید وطبیعی است که هر جریانی بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد اولین وساده ترین توقع ساکنان آن سر زمین تامین امنیت جانی آنهاست ولذا باتوجه به این حادثه ی عظیم و هولناک و حادثه  ی تروریستی مسجد عید گاه کابل  از نهاد های امنیتی جدا میخواهد که امنیت مردم را تامین نماید وهمان طور که وعده  داده اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه ومجازات نمایند.

وبار دیگر تاکید می نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارند ولذا نمی توانند اخوت اسلامی و وحدت ملی مارا صدمه بزنند.

شورای علمای شیعه افغانستان با استفاده از فرصت یک بار دیگر بر اجراشدن خواست ها ومطالبات اصولی خود تاکید می ورزد ومعتقد است که بر آورده شدن این خواست ها ضمن تامین دیگر اهداف ملی واسلامی، امنیت سراسری  در کشور را نیز تامین خواهد کرد زیرا که تامین آن خواست ومطالبات سبب اعتماد میان مردم وحکومت می گردد وهمکاری مردم رکن اصلی در تامین آن است.

و درپایان از مردم متدین و فهیم خود می خواهیم که  از هر طریق ممکن به دلجویی ویاری خانواده‌های شهدا ومجروحین بشتابند؛ مخصوصاافراد مستعد برای دادن خون به شفاخانه داکتران بدون سر حد قندز مراجعه کنند تا مجروحان بیشتر بدلیل کمبود خون  از دست نروند.

والسلام علیکم ورحمت الله

شورای علمای شیعه افغانستان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان داعش قندوز علمای افغانستان شورای علمای شیعه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است

به گزارش جام جم آنلاین البرز، رحیم خاکی اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
به گفته او کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود