Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری گلستان گفت: بودجه امسال شهرداری‌های شهرهای استان گلستان دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، طیبه خلیلی اظهار کرد: تاکنون حکم ۱۰ شهردار شهرهای استان ابلاغ شده و امروز چهارمین شهردار در استان معارفه شد.

وی افزود: بودجه شهرداری‌های شهرهای استان برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری گلستان با اشاره به اصلاح بودجه شهرداری گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: بودجه امسال شهرداری گنبدکاووس مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان بود که با توجه به غیرواقعی بودن آن این بودجه طی اصلاحیه به ۴۵۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه شهروندی در استان نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است، ادامه داد: در سال ۹۶ میزان سرانه شهروندی ۳۹۰ هزار تومان بود که با این رقم به دو میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ ارتقا یافته و این سبب افزایش عملکرد مطلوب شهرداری‌ها خواهد شد.

توسعه متوازن در همه حوزه‌ها توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد

عفت همدم، معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان نیز گفت: کمترین حاشیه در مورد شوراهای و شهرداری‌های شهرهای استان در دوره پنجم متعلق به شهر گنبدکاووس بوده و این دوره توانست در سایه همدلی و وحدت بین اعضای خود فعالیت‌های خوبی را انجام دهد.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه سوارکاری، برج آجری قابوس، گردشگری و غیره دارد و انتظار داریم شهردار و اعضای شورای شهر به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: در امور شهرداری‌ها و شوراها نباید فقط به حوزه عمرانی و فنی مهندسی توجه داشت بلکه توسعه همه جانبه باید در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره انجام شود.

همدم با اشاره به وجود ریزگردها در استان و توسعه فضای سبز، تصریح کرد: توسعه فضای سبز در راستای کاهش ریزگردها در استان مورد توجه شوراها و شهرداری‌های استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان ۱۳۰ هزار هکتار به عنوان کانون غبار خیز شناسایی شده که بخش‌هایی از آن در گنبدکاووس بوده و نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه در کاهش این کانون‌ها همکاری کنند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان گفت: مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز می‌تواند در کاهش آلودگی و ریزگردها در منطقه و استان مؤثر باشد.

همدم با اشاره به بخشی از درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰، خاطرنشان کرد: نباید درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰ باشد بلکه پیشگیری از ساخت‌وسازها غیرمجاز با فعال کردن پلیس ساختمانی از بدو ساخت و ساز در دستور کار جدی شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی توجه به معماری اسلامی ایرانی، پیشگیری از افزایش حاشیه‌نشینی در بافت‌های ناکارآمد، توجه به بازآفرینی شهری و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب‌ها برای آبیاری فضای سبز شهرداری‌ها را از برنامه‌های مهم شهرداری‌ها دانست و افزود: شهرداری‌ها این موارد را اولویت دانسته و در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس

کد خبر 527731

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر بودجه شهرداری گنبد کاووس شهرداري گنبدكاووس استان گلستان شهرداری ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری های استان استانداری گلستان میلیارد تومان شهرهای استان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: بیش از ۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای ۳۶ گانه استان گلستان مشغول خدمت هستند که گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید محسن حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پاکبان‌های استان گلستان به مناسبت روز پاکبان اظهارداشت: بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان مشغول خدمت هستند که نمایندگان آنان در جلسه حضور دارند.

وی افزود: نظافت معابر شهر، ساماندهی پسماندها در سطح شهر از جمله وظایف پاکبان ها است و لحظه ای هم نمی‌توان شهرها را بدون پاکبان‌ها تصور کرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه وظایف دیگران نسبت به پاکبانان هم مهم است، اظهار کرد: از جمله وظایف مردم نسبت به پاکبان ها این است که زباله ها را به صورت پراکنده در معابر و جداول نریزند و رانندگان هم هنگام عبور از کنار پاکبانان در حین انجام کار، با احتیاط کامل عبور کنند.

حسینی تصریح کرد: همه ما در یک پازل چند وجهی، اداره کشور را به عهده داریم و همین طور که همه مشاغل توقع احترام دارند ، پاکبان هم انتظار احترام دارد و این توقع به جا است و همه باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گشت‌های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است و انتظار از شهرداری‌ها این است که بیشتر به مسائل امنیت شغلی، بیمه و معیشت پاکبانان، لباس های مناسب پاکبانان و امکانات مورد نیاز برای پاکبانان توجه کنند. پاکبانان نیازمند آموزش هستند و توقع است شهرداران آموزش را در نظر بگیرند. تشویق‌های مناسب، واکسیناسیون به موقع، اعمال مرخصی برای پاکبانان، توجه به موضوع درمان پاکبانان از موضوعاتی است که شهرداری‌ها باید در خصوص پاکبانان مورد توجه قرار دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در این مراسم از پاکبانان به عنوان چشمان بیدار شهرها نام برد.

احمد سالاری ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در برگزاری این مراسم گفت: پاکبانان در بحران ها و شرایط مختلف و فصول گرم و سرد سال به خدمات رسانی شبانه روزی خود ادامه می دهند.

بیش از 1500 پاکبان در شهرهای 36 گانه استان گلستان مشغول فعالیت هستند که مسئولیت خدمت‌رسانی در حوزه خدمات شهری به یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت شهری استان را برعهده دارند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان