Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، چهارمین دوره اشکواره حسینی با ارسال ۱۸۰ اثر به دبیرخانه اشکواره برگزار شد و ۷۰ خبرنگار از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران در بخش‌ گزارش، مصاحبه و گفت‌وگو و یادداشت آثار خود را ارسال کردند، همچنین این دوره در بخش‌های فیلم، رسانه، ادبیات، شعر، تئاتر و سرود برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الناز پاکنیا دبیر بخش رسانه چهارمین دوره اشکواره حسینی در این زمینه با اشاره به اینکه شاهد رشد۲۰ درصدی آثار ارسالی نسبت به دوره قبل بودیم، اضافه کرد: داوری این دوره را محمدرضا مهدی‌زاده شاعر، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار بر عهده داشت.

اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح زیر است؛ در بخش یادداشت و سرمقاله به‌ترتیب رقیه توسلی با عنوان اثر سلسله یادداشت‌های نذر ارباب، رواق از روزنامه قدس، وحید حاج سعیدی با عنوان اثر جایگاه فرهنگ حسینی در مقابله با ولنگاری فرهنگی در جامعه از روزنامه کرانه شمال و علی ابراهیمی گتابی با عنوان اثر مرا بی‌قید و شرط دعوت کن از خبرگزاری بسیج حائز عناوین اول تا سوم شدند.

 در بخش مصاحبه و گفت‌وگو ربابه محمدزاده با عنوان اثر گفت‌وگو با هاجر طهماسبی همسر شهید جبهه سلامت از روزنامه صبح آمل، حدیثه صالحی با عنوان اثر شهید طوسی از من خواست شعری برای اعزام بسرایم/ بهر فتح کربلا از دفاع‌پرس و مجتبی قربانی با عنوان اثر ز گهواره تا گور تعزیه از پایگاه خبری بلاغ عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش گزارش نیز حسن رمضان‌زاده با اثر دیار علویان و جلوه گری آیین‌های عزاداری حسینی از روزنامه کرانه، بهناز مقدس با عنوان اثر روایت عشق و شیدایی در کوچه پس کوچه‌های عاشورایی مازندران از خبرگزاری فارس و اشکان جهان‌آرا با اثر نذر نفس از خبرگزاری ایرنا عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

 

  این دوره از اشکواره با حضور بیش از ۳هزار هنرمند از ۲۷ استان و ۶کشور فرانسه، ایتالیا، آفریقای جنوبی، ترکیه، یمن و امارات برگزار و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ اثر ارسال شد، تصریح کرد: نفرات برتر مستند به ترتیب احسان فقیهیان شایسته تقدیر، محسن مقدس و زینب افضلی حاجی‌دلا و نفرات برتر بخش کلیپ اصغر ازدشت، بهناز مقدس و سمانه قلی پور بودند.

اسامی برگزیدگان بخش داستان کوتاه نفر اول آقای حمید قربانی افراچالی استان مازندران شهرستان ساری، نفر دوم خانم کوثر اکبرزاده محله کلائی استان مازندران شهرستان جویبار، نفر سوم آقای وحید حاج سعیدی استان گلستان، شهرستان علی آباد کتول همراه با چهار اثر شایسته تقدیر خانم نگین فخار مازندران محمودآباد، آقای احمد جانقربانی تهران، خانم فرنیا فلاح مازندران شهرستان آمل و فاطیما عبدی مازندران شهرستان آمل بودند.

 

در بخش نقالی نیز سوم حدیث بابایی، دوم  پارسا فاضلی فر، اول  کوثر ازوی و در بخش سرود سوم  گروه سرود دختران رضوی اوقاف، دوم  گروه سرود پایه پنجم  دبستان زندگی و اول  گروه سرود دبستان دخترانه پژوهش و در بخش عکس نیز تهمینه رحمانی از قزوین یاسر محمدخانی از مرکزی، اسحاق اقایی از‌ کهگیلویه و بویر، احمد امیرحسین کمالی از اصفهان و امین رحمانی از قزوین در رده‌های برتر قرار گرفتند.

به گزارش فارس، اختتامیه این اشکواره شب گذشته در دانشگاه شمال آمل با حضور سه بازیگر مطرح کشور از جمله مجید شهریاری، حسین عابدینی و علی‌رضا ابراهیمی و همچنین عباس زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عبدالمهدی حق شناس رئیس بسیج رسانه و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران شهرستان عنوان اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند