Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وهب مختاران» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۶۶ نفر در سکونتگاه‌های حاشیه شهر و تعداد ۱۰۵ نفر آسیب دیده اجتماعی موفق به گذراندن دوره های مهارتی شدند.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی، برقراری عدالت آموزشی و افزایش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یادآور شد: این آموزش ها رایگان بوده و هزینه های آن از محل اعتبارات دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تامین می شود.

مختاران با بیان اینکه حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان است اظهار داشت: در همین راستا این اداره کل با راه اندازی پایگاه های آموزش سیار و بسیج کردن نیروها و امکانات در حاشیه شهر سعی در توان افزایی ساکنان این مناطق دارد.

وی عنوان کرد: رشته های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، تولید کننده خانگی عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تعمیرکار آبگرمکن های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: توانمند سازی و توسعه آموزش های مهارتی در اقتصاد و اشتغال افراد ساکن در حاشیه شهرها و مناطق روستایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مختاران عنوان کرد: آموزش‌های نظری و عملی فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقا دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در متقاضیان اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می‌کند.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همدان مهارت اموزی آموزش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده