Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:57:30 GMT

زیان ایرلاین‌ها از کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۰۵۹۸

زیان ایرلاین‌ها از کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، اتحادیه حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، یاتا، اعلام کرد کل ضرر ایرلاین‌ها از پاندمی کرونا از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ علی‌رغم بهبودهای اخیر به ۲۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

یاتا در جدیدترین چشم‌انداز عملکرد مالی صنعت هوانوردی اعلام کرد ضرر خالص این بخش در ۲۰۲۲ به ۱۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ایرلاین‌ها سال گذشته هم ۵۱.۸ میلیارد دلار ضرر کرده بودند.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود تداوم بحران کرونا نتایج عملکرد ایرلاین‌های جهان رو به بهبود است.

در گزارش یاتا آمده است تقاضا برای مسافرت هوایی در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ درصد تقاضای ۲۰۱۹ خواهد رسید و این تقاضا در سال ۲۰۲۲ به ۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

تعداد کل مسافران در سال ۲۰۲۱ به ۲.۳ میلیارد نفر خواهد رسید و این تعداد در سال ۲۰۲۲ با ۳.۴ درصد رشد روبرو می‌شود. این مقدار هنوز بسیار پایین‌تر از ۴.۵ میلیارد مسافر سال ۲۰۱۹ تا کنون است.

تقاضا برای حمل بار هوایی همچنان قدرتمند خواهد بود. تقاضای باربری هوایی در سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۹ درصد بالاتر از تقاضای سال ۲۰۱۹ خواهد بود و در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۲ درصد از سال ۲۰۱۹ فراتر خواهد رفت.

کد خبر 5322576

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرلاین ها ویروس کرونا صنعت هوانوردی قیمت دلار لوازم خانگی بانک مرکزی ایران قیمت گاز طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی قیمت جهانی طلا اقتصاد آمریکا وزارت راه و شهرسازی مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران قیمت جهانی نفت قیمت نفت نفت خام میلیارد دلار خواهد رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!