Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:09:19 GMT

تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۱۳۵۵

تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل شیلات مازندران از تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی درسال جاری به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی در این استان خبر داد.

حسن اسحاقی  با حضور در نخستین مرحله پره کشی سال جاری در تعاونی های  پره منطقه میانکاله بهشهر گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران صیادان منطقه میانکاله از ۱۵ مهر و سایر مناطق از ۲۰ مهر صید خودرا آغاز می‌نمایند که به دلیل شرایط نامساعد جوی امروز نخستین مرحله پره کشی در استان شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن ماهی استخوانی صید و روانه بازار شده است که نسبت به فصل قبل کاهش ۲۷ درصدی داشت، افزود:.ارزش اقتصادی ماهیان صید شده در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی از تکثیر بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی درسال جاری به منظور بازسازی ذخایر آبزیان دریایی اشاره و  اظهار امیدواری کرد : امیداست شاهد افزایش و رونق صید و تثبیت شغل صیادی در سبد صیادان باشیم.

*اتخاذ150میلیارد اعتبار برای نوسازی نوگان صیادی در مازندران

قاسم کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران نیز در این زمینه گفت: بررسی ها و ارزیابی صید سنوات گذشته نشان می‌دهد  بیش از ۷۰درصد ترکیب گونه‌های صید در ابتدای صید، گونه کفال و  در اواخر فصل صید گونه ماهی سفید است.

وی درادامه درخصوص  برنامه شیلات مازندران برای نوسازی ناوگان صیادی افزود: برای تجهیز، تعمیر و نگه داری آلات و ادوات صیادی بیش  از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تامین دراختیار صیادان قرار حواهد گرفت.

معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات مازندران به تشریح طرح اقتصاد مقاومتی کمک به تکثیر طبیعی ماهیان دریایی  پرداخت و تصریح کرد: به منظور ترمیم ذخایر آبزیان دریایی درسال قبل ۵۴ واحد استخر درزمین‌های بلااستفاده  شرکتهای تعاونی پره  بامشارکت تشکلهای صیادی احداث شد و با رهاسازی بیش از ۱۲هزار و 700قطعه ماهی مولد سفید دراین استخرها ، بیش از ۲۴ میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت طبیعی تکثیر و در رودخانه‌های شیلاتی و یا مستقیم به دریا رها سازی شد که امیدواریم اثرات مثبت آن را در افزایش صید شاهد باشیم.

*تشکلات صیادی به عنوان بازوی شیلات مازندران در طرح کمک به تکثیر طبیعی

خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره استان  نیز، اعمال شمولیت  قانون سخت و زیان  آور برای صیادان ، تامین اعتبارات طرح تعدیل و اعمال کاهش نرخ ۱۰ درصدی بیمه صیادان را ازجمله مطالبات جامعه صیادی برشمرد و افزود: تشکلات صیادی به عنوان بازوی شیلات مازندران در طرح کمک به تکثیر طبیعی از طریق تامین ماشین آلات حمل و نقل بچه ماهی ایفای نقش می‌ کند.

در پایان  ملکی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان از برخورد قاطع یگان با صیادان غیر مجاز خبر داد و گفت : یگان حفاظت ازطریق ۸ پایگاهی که در سطح استان دارد با فعالیتهای صید در ساعات غیر مصوب کمیته مدیریت صید مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میلیون قطعه بچه ماهی شیلات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب