Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین احزاب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان پس از شرکت در انتخابات پارلمانی عراق به اظهارنظر درباره پُست ریاست جمهوری عراق پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه میهنی بر اساس قانون نانوشته ادوار گذشته، همچنان به دنبال پُست ریاست جمهوری عراق است، هر چند که اختلافت داخلی این حزب نیز می‌تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل نیز حزب دموکرات کردستان عراق ثابت کرده است که در این دوره نیم نگاهی به این پُست داشته و حداقل به سادگی اجازه واگذاری آن را به حزب رقیب نخواهد داد.

فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق پس از شرکت در انتخابات عراق به خبرنگاران گفت که ریاست جمهوری عراق باید در میان کُردها از طریق گفتگو تعیین تکلیف شود.

وی گفتگو را تنها راه حل این مسئله در اقلیم کردستان خواند و تاکید کرد که حزب متبوع هیچ پیش شرطی را در این خصوص قبول نخواهد کرد.

لحظه به لحظه با انتخابات پارلمانی عراق| آغاز کارزار انتخاباتی عراق/ مشاور الکاظمی: مشارکت گسترده خواهد بود+ فیلم و تصاویر

 

همزمان سعدی احمد پیره عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی نیز تاکید کرد که هیچ توجیهی برای عدم واگذاری پُست ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی وجود ندارد.

وی خواستار برنامه ریزی بهتر کُردها برای روابط با دولت مرکزی عراق شد و بر حق اتحادیه میهنی کردستان در خصوص ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی اعلام کرد که برهم صالح نامزد اصلی این حزب برای ریاست جمهوری آینده عراق است.

وی اعلام کرد که در این خصوص با جنبش تغییر نیز تفاهم و توافق حاصل شده است.

به نظر می رسد که موضوع ریاست جمهوری عراق پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور به مناقشه جدیدی در میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان تبدیل شود.

نگاهی به جریان‌های سیاسی کُردی عراق؛ حزب دموکرات و میهنی دو رقیب دیرینه

 

درگیری در یکی از مراکز اخذ رای در اقلیم کردستان

تنش در میان طرفداران احزاب حاکم اقلیم کردستان منجر به درگیری در یکی از مراکز اخذ رای شد.

به گزارش تسنیم، تنش‌های ایجاد شده میان طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف کردستان – متشکل از احزاب اتحادیه میهنی و جنبش تغییر – در یکی از مراکز اخذ رای در شهر بیاره از توابع استان حلبچه منجر به درگیری شد.

منابع محلی اعلام کرده‌اند که در مرکز اخذ رای پیر شالیار در شهر بیاره تیراندازی صورت گرفته و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات عراق انتخابات عراق دموکرات کردستان عراق ریاست جمهوری عراق اتحادیه میهنی اقلیم کردستان حزب دموکرات اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا