Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:55:38 GMT

فراخوان مساجد اهل سنت عراق برای شرکت مردم در انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۱۷۴۸

فراخوان مساجد اهل سنت عراق برای شرکت مردم در انتخابات

‍‍‍‍‍‍

دریافت 11 MB

به گزارش ایرنا، براساس گزارش های تصویری منتشر شده و اخبار رسیده از فلوجه و الرمادی مرکز استان الانبار (۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد) از طریق بلندگوهای مساجد، مردم به شرکت گسترده در انتخابات زودهنگام پارلمانی دعوت شدند که امروز یکشنبه مصادف با ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰۰ برگزار می شود.

در این فراخوان ها تاکید شده است که طبق فتاوای مراجع دین، مردم باید برای حفاظت از مناطق خود و ادامه روند سازندگی شهرهایشان، در این دوره از انتخابات، حضوری فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این فراخوان ها، از عموم مردم خواسته شده در خانه ها نمانده و به پای صندوق های رای بروند.

این درحالی است که هنوز چنین دعوت ها و فراخوان هایی از طریق ماذنه های مساجد شهرهای شیعه نشین یا مناطق کردنشین شمال عراق صورت نگرفته است.

پاره ای گزارش های غیر رسمی نیز حاکی است، حضور مردم در شهرهای اهل سنت در پای صندوق های رای تاکنون رضایت بخش بوده است.

در مناطق شیعه نشین نیز تمامی گزارش ها و مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی است که میزان مشارکت قطعا از انتخابات ۲۰۱۸ بیشتر است و به تدریج بر این مشارکت افزوده می شود.

«شیخ قیس الخزعلی» رهبر گروه مقاومتی – سیاسی عصائب اهل الحق در پیام صوتی امروز یکشنبه از همه مردم خواست به فتوای مرجعیت عالی دینی عراق لبیک گفته و حضور گسترده ای در پای صندوق های رای داشته باشند.

وی از واجدین شرایط خواسته است که پاره ای تاخیرها در مراکز رای گیری را به خاطر نیروهای الحشد الشعبی و مسلح عراق که در وقت حاضر در سنگرها برای دفاع از عراق قرار دارند، تحمل کنند و مراکز رای را به خاطر برخی مشکلات فنی در حوزه های رای گیری، تا قبل از ریختن رای خود به صندوق ترک نکنند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح نیز در یک پیام صوتی از مردم عراق خواسته است پای صندوق های رای بروند و به علت اشکالات فنی پیش آمده در رای گیری الکترونیکی (تا اطمینان از اتمام روند رای گیری) مراکز انتخاباتی را ترک نکنند.

«مهند العقابی» مدیر ستاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی نیز در توئیتی از همه مردم خواسته است که به نشانه وفاداری به نیروهای الحشد الشعبی که در سنگرها به سر می برند، در انتخابات حضور گسترده داشته باشند.

وی اضافه کرده است که با توجه به محرومیت نیروهای الحشد الشعبی برای شرکت در انتخابات و حضور آنها در سنگرها برای دفاع از عراق، مردم، خلاء آنها را با حضور گسترده در پای صندوق های رای جبران کنند.

«سید حمید الجزائری» کارشناس و نامزد این دوره از انتخابات عراق نیز در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که میزان مشارکت در حوزه انتخابیه او در منطقه «الشماعیه» (شمال شرق بغداد) تاکنون رضایت بخش بوده است.

وی تاکید کرد که پاره ای مشکلات در دستگاه های الکترونیکی تشخیص هویت واجدین شرایط رخ داد اما همه آنها برطرف شده و در وقت حاضر روند رای گیری به نحو طبیعی جریان دارد.

به گفته وی، منطقه الشماعیه جزو مناطق شیعه نشین حومه بغداد و در جوار شهرک صدر است که تاکنون میزان حضور مردمی در این دوره نسبت به ۲۰۱۸، رضایت بخش است.

تمامی مشاهدات عینی و گزارش های رسانه ای حاکی است که به احتمال قوی میزان مشارکت در این دوره از انتخابات بیش از ۲۰۱۸ خواهد بود.

برچسب‌ها عصائب اهل الحق شیخ قیس الخزعلی هادی العامری انتخابات پارلمانی عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عصائب اهل الحق شیخ قیس الخزعلی هادی العامری عصائب اهل الحق شیخ قیس الخزعلی هادی العامری انتخابات پارلمانی عراق الحشد الشعبی پای صندوق های رای الحشد الشعبی گزارش ها رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات