Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:30:22 GMT

رشد ۲۵۰ درصدی حجم امانات پستی در همدان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۱۸۴۱

رشد ۲۵۰ درصدی حجم امانات پستی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد امیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما در زمینه پست جزو اولین‌‌هاست که به اتحادیه جهانی پست پیوسته است اظهار کرد: امروز پست کشور ما خود را به فناوری خدمات منطبق کرده و با شیوع کرونا این نقش نمود بیشتری در جامعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مهمترین نقش پست در جامعه، پست در تجارت الکترونیک است به طوری که پست به عنوان مکمل در بازار تجارت جهانی فعالیت می‌کند و در توسعه بازارهای دیجیتالی نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا نقش این مجموعه بیشتر نمایان شد و اگر حلقه پست در تجارت الکترونیک نباشد، تجارت الکترونیک معنا پیدا نخواهد کرد افزود: در دنیا شبکه‌های توزیع دچار تغییر و تحول اساسی می‌شود به طوری که امروزه دیگر به آن شکل گذشته پیامی از طریق پاکت نقل و انتقال نمی‌شود و به سمت ارسال بسته و امانت سوق یافته است.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۲۵۰ درصد حجم امانت و بسته‌های پستی دچار تغییر و تحول شده است گفت: به مرور حمل بسته با موتورسوار از گردونه خارج شده و از کامیون استفاده می‌کنیم تا در آینده  تدابیر دیگری برای مرسولات پستی داشته باشیم.

امیدی با تاکید بر اینکه پست در بحث ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال‌های خانگی و خرده‌بازار نیز اثرگذار بوده است عنوان کرد: قریب به اتفاق کالاهایی که در شبکه مجازی رد و بدل می‌شود، توسط پست جابجا می‌شود بنابراین پست به عنوان نهادی قابل توجه در ایجاد اشتغال است.

شبکه پست در حال راه‌اندازی روستابازار است

وی با بیان اینکه شبکه پست در حال راه‌اندازی روستابازار است خاطرنشان کرد: در قالب این طرح روستاهای بازارمحور را شناسایی و در سایت بارگزاری می‌کنیم تا از تمام کشور بتوانند کالاهای این روستاها را خریداری کنند.

مدیرکل پست استان همدان کمک پست به حفظ محیط زیست را از دیگر مقوله‌‌های مهم عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۰۵ فقره مجموع ترافیک صادره و وارده استان بوده است که اگر اینها صرفا دو طرف داشته باشند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر بین شهری فقط در استان صرفه‌جویی شده است.

وی یادآور شد: پست همچون سابق در معادلات اقتصادی و اجتماعی کشور موثر است و همچنان این نقش را حفظ کرده و حتی ملموس‌تر از قبل بوده اما شکل خدمات‌دهی آن  تغییر کرده است.

امیدی با بیان اینکه در مجموع ۵۵۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد گفت: ۳۸ واحد پستی دولتی معادل ۷ درصد، ۴۹۷ واحد خصوصی معادل ۹۳ درصد، ۳۲۶ واحد روستایی معادل ۶۱ درصد و ۲۰۹ واحد شهری معادل ۳۹ درصد است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، به ازای هر واحد پستی ۳ هزار و ۲۵۰ نفر زیرپوشش قرار دارند و در پوشش مساحتی در هر ۳۷ کیلومتر یک واحد پستی مستقر است.

مدیرکل پست استان همدان سرانه ترافیک هر واحد پستی را ۱۷۵ فقره پستی دانست و افزود: مجموع افراد مستقیم و غیرمستقیمی که با اداره‌کل پست کار می‌کنند اعم از دولتی و غیر دولتی ۷۲۷ است که فقط ۱۸۶ نفر دولتی هستند.

مجموع ترافیک پستی همدان رشد ۸ درصدی داشت

وی با بیان اینکه ۹۳۸ هزار و ۸۹۷ فقره ترافیک صادره و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۸ فقره ترافیک وارده به استان بوده است گفت: مجموع ترافیک پستی استان از رشد ۸ درصدی برخوردار بوده است‌.

امیدی با اشاره به اینکه در مرسولات خارجی ترافیک صادره خارجی از ترافیک وارده به استان پیشی گرفته است گفت: ترافیک صادره خارجی استان به ۴۷۴ فقره افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی استان ۱۵۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل دارد افزود: ۱۷۴ فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل پست استان همدان عنوان کرد: با توجه به تغییری که در مرسولات پستی رخ داده، سال جاری حدود ۶۵۹ هزار فقره بسته وارده و صادره به استان داشتیم که نسبت به سال قبل از رشد ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پنج خواب پستی در سطح کشور تشکیل شده است افزود: همدان، اصفهان، مشهد، فارس و تبریز پنج خواب پستی هستند که با خواب شدن این استان‌ها سیر ارسال مرسولات افزایش می‌‌یابد و دیگر مرسولات این استان‌ها نیاز به ارسال از طریق شهرهای دیگر نیست.

امیدی به توسعه زیرساخت‌های پستی استان هم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فضای مبادلات پستی به سه برابر افزایش یافته و حجم مرسولات بالاست، اما کمبود فضا در استان نداریم.

وی با بیان اینکه در بسته‌بندی مرسولات پستی هم از ۲۰ هزار ترولی که سبدهای حمل کالاست، استفاده می‌کنیم و از پاکت دیگر استفاده نمی‌شود گفت: خطوط پستی افزایش یافته و در این راستا تغییراتی را نیز انجام دادیم.

وی در پایان خصوص مرسولات پستی بومی استان نیز گفت: همواره از اواخر شهریور تا اواخر آذرماه با حجم ترافیک تویسرکان که اساسا متعلق به گردو است مواجه می‌شویم و ترافیک در این مدت بیش از سه برابر می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پست استان همدان مرسولات پستی تجارت الکترونیکی محمد امیدی مدیرکل پست استان همدان مرسولات پستی ترافیک صادره واحد پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد