Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی سامانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: در چهارمحال و بختیاری طرح‌های هادی روستایی با کمبود اعتبارات مواجه است و شاخص اجرای طرح هادی در استان 61 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: ضریب نفوذ بهسازی در 573 روستای بالای 20 خانوار 61 درصد و شاخص نیمه‌تمام بودن معابر روستایی 36 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون 3 برابر اعتبارات استانی، اعتبار ملی جذب شده و این اعتبار 60 میلیارد تومان است، افزود: میزان اعتبار استانی تخصیص‌یافته به بنیاد مسکن 20 میلیارد تومان است و کمبود اعتبارات باعث کاهش شتاب در توسعه معابر روستایی است.

عدم استقبال مردم کوهرنگ از مقاوم‌سازی منازل مسکونی

ریاحی با بیان اینکه سهمیه قیر رایگان با اعتبار 40 میلیارد تومان نیز در حال ابلاغ است، اظهار داشت: 45 درصد منازل مسکونی روستایی  در کوهرنگ از گذشته تاکنون مقاوم‌سازی شده و بنیاد مسکن از سال 84 تاکنون سالیانه 200 هزار مسکن روستایی ساخته است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بازسازی منازل روستایی بنیاد مسکن تسهیلات ارائه می‌‌دهد ولی با استقبال کم مردم به خصوص مردم شهرستان کوهرنگ مواجه است به صورتی که میزان بازسازی در این منطقه 45 درصد و در سایر مناطق استان  52 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم در کوهرنگ کوچ‌رو هستند که همین امر باعث کاهش استقبال از بازسازی می‌شود، دلیل دیگر دشواری انتقال مواد و مصالح ساختمانی به آن منطقه است که میزان هزینه‌های ساخت را افزایش می‌دهد.

ارزیابی 4000 واحد مسکونی در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل

ریاحی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب هنور در حال ارزیابی جهت برآورد میزان خسارات در منطقه زلزله‌‌زده هستند، بیان کرد: 6 اکیپ ارزیابی در منطقه کوهرنگ و 2 تیم در اردل از 4 هزار واحد مسکونی مردم بازدید کردند که در بعضی منازل مردم کوچ کرده و حضور نداشتند و میزان خسارات در حد تخریب دیوار است و تخریب صد درصدی نداشتیم.

188 روستای چهارمحال و بختیاری در معرض خطر است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: 188 روستای استان در معرض خطر هستند که 85 روستا در 55 سایت جدید جابه جا شدند و 56 روستا با مطالعات انجام شده به جابه‌جایی احتیاج ندارند و در محل خود تثبیت می‌شوند.

وی ادامه داد: 47 روستا باقی‌مانده که مطالعات امکان‌سنجی آن انجام نشده است و از سال 96 بودجه این روستاها نیز تامین و در مراحل انجام هستند.

ریاحی با اشاره به مشکل مردم روستای شیخ‌شبان گفت: مرجع تشخیص ملی بودن اراضی منابع طبیعی است و مشکل مردم شیخ‌شبان نیز ملی بودن اراضیشان است که با انعطاف زیاد و تقسیط به مردم واگذار می‌شوند.

‌انتهای پیام/68032

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری مقاوم سازی مسکن روستایی کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به میزان ۹۳ درصد برای استان در سال گذشته تخصیص و محقق شد. - اخبار استانها -

حمیدرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه میزان تعهد اعتبارات استان از سفر اول ریاست جمهوری در سال 1401، حدود 4 هزار و 313 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از این میزان تعهد، 73 درصد آن در سال 1401 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1402 نیز میزان تعهد از سفر اول ریاست جمهوری 3 هزار  و 536 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در این سال نیز 111 درصد تعهدات محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات جاری سال گذشته 845 میلیارد تومان بوده که 119 درصد محقق شده است، عنوان کرد: همچنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال گذشته، یک هزار و 255 میلیارد تومان بوده که 60 درصد آن محقق شده است.

منتظری با اشاره به اینکه کل اعتبارات جاری، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سفر در سال گذشته 6 هزار و 469 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: 6 هزار و 28 میلیارد تومان اعتبار به میزان 93 درصد برای استان تخصیص و محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان با توجه به عدم تامین بار مالی فوق‌العاده ویژه دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 1401 در سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی