Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اقدامات مفید و مثبتی بوده که در قوه قضاییه و دادگستری رقم خورده‌است. خبرگزاری میزان – محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشستی با حضور محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات گفت: اقدام‌های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مجموع مفید بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اقدامات مفید و مثبتی بوده که در قوه قضاییه و دادگستری رقم خورده و از زمان شکل گیری تا امروز اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید تلاش شود با رفع معایب این مجموعه نیز کامل‌تر شود.

وی افزود: برای این دفاتر اهدافی مقرر شده که تا حدودی محقق شده است و کماکان باید با بازدید‌های مستمر در خصوص احصاء و رفع مشکلات اقدام شود.

حشمتی گفت: کسانی که در صف هستند و مراجعانی که دریافت کننده این خدمات هستند، این مشکلات را به عینه مشاهده و گزارش می‌کنند.   بیشتر بخوانید: راه‌اندازی بیش از ۴۰ سامانه قضایی تا پایان سال رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر به نحو عادلانه توزیع و خدمت رسانی راحت‌تر و آسان‌تر به مردم ارائه شود، اظهار کرد: این مجوز‌ها خیلی محدود صادر شد و یکی از معایب طرح این است که دسترسی سهل‌تر مردم وجود ندارد و از اهداف تاسیس این دفاتر دسترسی آسان مردم به آن‌ها بود؛ ولی متاسفانه همچنان معطلی و سرگردانی مردم وجود دارد.

کاظمی‌فرد نیز در این نشست ضمن قدردانی از نگاه مثبت رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در مسیر هوشمند‌سازی در قوه قضاییه حدود ۸۰ پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده است که تا آخر سال به تعداد ۱۰۰ پروژه و سامانه مختلف می‌رسد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با سامانه‌های ایجاد شده وکلا تمامی کار‌های خود را می‌توانند با خود کاربری انجام دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند.

وی اظهار کرد: هوشمندسازی یکی از راه‌های کنترل هزینه‌هاست؛ ضمن آنکه دسترسی مردم به کار‌ها ساده‌تر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و کارشناسان حوزه فناوری نیز با طرح برخی از مشکلات با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، بهبود ارائه خدمات و عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری تهران فناوری اطلاعات قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تهران فناوری اطلاعات قوه قضاییه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان تهران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ

رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های استان تهران تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران، از برگزاری یازده نشست با حضور مقامات ذیربط و دستگاه‌های متولی برای تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران خبر داد و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رای صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضایی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان