Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز گفت: اجرای طرح خزانه‌داری متمرکز در مجموعه شهرداری تبریز از آغازین جلسات کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفته و جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های این کمیسیون است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا نوای باغبان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام خبر فوق افزود: با مطرح شدن اجرای این طرح، پس از جلسات کارشناسی صورت گرفته در نهایت لزوم اجرایی شدن خزانه‌داری متمرکز جهت اجرای عدالت و توازن در مجموعه شهرداری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دستورالعمل خزانه‌داری متمرکز در سال ۱۳۹۶ از طریق وزارت کشور به شهرداری ابلاغ شده و مجددا در سال ۱۳۹۹ اصلاح شده است و در ادامه آن شیوه‌نامه اجرایی ارسال شده و همینطور ابعاد مالی و حسابداری آن مجددا در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شده و دستورالعمل‌ها برای اجرای خزانه متمرکز تکمیل‌تر شد که طبق مصوبه شورای پنجم قرار بر اجرایی شدن آن با آغاز  سال ۱۴۰۰ بود اما تاکنون اجرا نشده است.

نوای باغبان با بیان اینکه با بررسی ابعاد مختلف موضوع در کمیسیون مقرر شد در تمام مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری، یک حساب درآمدی در یکی از بانک‌ها ایجاد شود، ادامه داد: تمام درآمدها پس از واریز قابل برداشت توسط هیچ مدیری نخواهد بود چراکه بعد از واریز در پایان هر روز کاری به شهرداری مرکز به عنوان خزانه‌داری متمرکز واریز می‌شود و به این شکل یک صندوق کلی درآمدی ایجاد می‌شود که برداشت از آن تابع قوانین و مقررات است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: برداشت از آن مطابق بودجه سالانه مصوب و اولویت‌های اعلامی شورا در فصل بودجه خواهد بود و کمیته تخصیص با حضور شهردار و دو نفر از اعضای شورا و معاونت‌ها به درآمد و هزینه‌ها نظارت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این یک روال جدید است که برای اجرای آن در شهرداری باید یک برنامه زمانی ایجاد و حق برداشت‌ها مشخص شود و یک دستورالعمل داخلی برای آن تهیه شود و در کنار آن باید توجه ویژه‌ای برای تدوین برنامه انگیزشی برای اجرایی شدن آن مدنظر قرار گیرد تا اینگونه نباشد که هر منطقه‌ای که درآمد کسب می‌کند با منطقه‌ای که انگیزه برای کسب درآمد ندارد، یکی باشد چراکه عدم وجود برنامه انگیزشی در درازمدت باعث ایجاد مشکل می‌شود.

نوای باغبان افزود: مسئولان شهرداری خود نیز موافق اجرای خزانه متمرکز هستند که می‌توانیم با رعایت برخی نکات این مصوبه را همانند سایر شهرها که اجرایی می‌شود، در تبریز نیز اجرایی کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: اجرای خزانه‌داری متمرکز در راستای نظارت بر بحث بودجه شهرداری توسط شورا است که علاوه بر شفاف‌سازی، باعث توازن و رعایت عدالت بر تمام مناطق می‌شود. انتطار داریم از سال‌جاری این طرح اجرایی شده و کم و کاستی طرح معلوم شود تا سال آینده به صورت کامل اجرایی شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تبریز خزانه داری متمرکز کمیسیون برنامه و بودجه خزانه داری متمرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود