Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، محمد کافی در حاشیه آیین افتتاح ساختمان آموزش دانشگاه فردوسی مشهد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبلاً مجموعه آموزش در قسمت های مختلف دانشگاه پراکنده بود و در طول سالهای گذشته این قسمت ها چندین بار جا به جا شد که باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان می شد و از سوی دیگر پراکندگی مراکز آموزش دانشگاه و دوری آنها از ساختمان مرکزی مشکل آفرین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در گذشته وجود ساختمان مستقلی برای این مرکز  به درستی پیش بینی نشده بود، بیان کرد: ساخت این مرکز در مدت زمانی کوتاه، با همت دست اندرکاران مختلف در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد عملیاتی شد تا این ساختمان به صورت مستقل و با تمام پیش بینی های لازم مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر کافی افزود: از سوی دیگر دانشگاه به دنبال ایجاد دانشکده حقوق به صورت مستقل است که مجوزهای لازم برای جدا شدن آن از مجموعه دانشکده حقوق و علوم اداری انجام شده است و امیدواریم با بازسازی دانشکده قدیم تربیت بدنی، امکان ایجاد این دانشکده به زودی فراهم شود.
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: با احداث ساختمان آموزش تمامی قسمت های مربوط به آموزش در این دانشگاه که به صورت پراکنده مشغول به فعالیت بودند، در این مکان متمرکز خواهند شد.
دکتر رضا پیشقدم افزود: ایجاد این ساختمان در ارائه بهتر خدمات آموزشی برای دانشجویان و استادان دانشگاه موثر خواهد بود.
وی هزینه ساخت این مجتمع را ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: زیربنای این ساختمان ۲ هزار و ۱۸۰ متر مربع در یک طبقه است که ۳۳ قسمت را شامل می شود.
دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز است. هم اینک در دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل میکنند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
هزار و ۷۵۰ دانشجوی خارجی نیز از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل میکنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.
مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع است

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی حوزه آموزش رییس دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست