Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل پست استان مرکزی گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ هزار نفر از خدمات پستی بهره‌مند می شوند که نیمی از مرسولات صادره و نیمی وارده است.

محمدرضا عباسی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: پست استان مرکزی با دارا بودن ۳۲۲ واحد شهری و روستایی و ۲۰۰ نفر پرسنل و ۴۵۰ پیمانکار سهم قابل توجهی در ارتباطات استان را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پست قدیمی ترین و مردمی ترین راه ارتباطی در کشور است که با کاهش فاصله و بهره وری زمان توانسته نقش مهمی در رونق کسب و کار و رشد اقتصادی و صرفه جویی و بهره وری ملی و... داشته باشد و البته در زمان کرونا نیز توانسته نقش مهمی در تحقق پویش در خانه ماندن ایفا کند.

وی افزود: راه اندازی پست سیار و مکانیزه کردن تمام مراحل کار از مرحله قبول تا توزیع مرسولات و همچنین دریافت امضای گیرنده به ‌صورت دیجیتال در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اقدامات اداره کل پست استان مرکزی بوده است.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: نیاز مردم به پست و خدمات پستی روز به روز در حال گسترش است و با توجه به نیاز مردم و شرایط حاضر، پست یکی از ادارات شلوغ در سطح کشور و استان است.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ هزار نفر از خدمات پستی در استان بهره مند می شوند که نیمی از مرسولات آنها صادره و نیمی وارده است. علیرغم ترافیک کاری، پست استان مرکزی در زمینه کیفیت ارائه خدمات طی دوسال گذشته رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است. این ارزیابی به صورت هوشمند و ماهانه توسط شرکت ملی پست انجام می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ نوع خدمت پستی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و از ابتدای امسال باجه قبول سیار نیز راه اندازی شده تا مراجعه به مرکز کاهش یابد.

مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از پرترافیک ترین ارگان‌های اجرایی پست بود که در سه نوبت کاری و در ۲۴ ساعت به شهروندان در راستای اجرایی شدن پویش در خانه ماندن خدمات ارائه می‌کند. هیچ نقطه کوری در استان وجود ندارد و تمام مرسولات پستی در روستاها به‌ صورت یک روز در میان ارسال می‌شود. اکنون روزانه ۴۵۰ نفر پیمانکار توزیع و قبول مرسولات در سطح روستاها فعال و تمام مناطق شهری و روستایی دارای کد پستی ۱۰ رقمی هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه خط مبادله مستقیم اراک - خرم آباد و اراک- اصفهان و بالعکس در راستای تسریع در ارائه خدمات مناسب پستی راه اندازی و افزایش ساعات کاری کارکنان پست نیز انجام شده است. 

وی با اشاره به سکوی تجارت الکترونیک ادامه داد: با راه اندازی این مهم در سطح استان در طول یک سال اخیر ۲۵۰ هزار مرسوله خرید اینترنتی وارد استان شده و مرسوله های صادراتی نیز ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

عباسی اضافه کرد: پست استان مرکزی ۴۵ درصد افزایش درآمد داشته اما هزینه ها نیز ۷۰ درصد رشد و می توان گفت پست استان مرکزی یکی از واحدهای زیان‌ده است.

وی در خصوص طرح توزیع مرغ با استفاده از طرح زیرساخت پست گفت: همکاران پست در ۵ کشتارگاه در سطح استان مستقر شده اند و برای مرغ های ارسالی بارکد صادر کرده و ارسال از کشتارگاه تا فروشگاه را به طور کامل رصد می کنند که این اقدام مورد رضایت دستگاه های نظارتی و سازمان صمت قرار گرفته است. در همین راستا مقرر شده تفاهم نامه ای بین پست و سازمان صمت منعقد شود، ارسال مرسولات پتروشیمی نیز در فاز بعدی کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پست استان مرکزی پست استان مرکزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: فروردین سال جاری بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در محورهای استان خوزستان ثبت شد.

محسن کجباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است، بیشترین تردد بین استانی در ایام نوروز مربوط به روز نهم فروردین با ۱۱۴ هزار تردد است.

وی افزود: محور ماهشهر به بندر امام خمینی (ره) با متوسط تردد روزانه ۲۵۸۶۹، آبادان به خرمشهر با متوسط تردد روزانه ۲۵۷۴۲ و شوش به الوان با ۲۲۳۴۳ تردد روزانه به ترتیب پرترددترین محورهای استان در این مدت گزارش شده‌اند، علاوه بر آن بیشترین تردد از اقصی نقاط کشور در استان خوزستان مربوط به پلاک‌های استان تهران، اصفهان و لرستان است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر مقصد خودروهای پلاک خوزستان به استان‌های لرستان، اصفهان و تهران بود، ادامه داد: ۲۱ درصد خودروهای ورودی به استان به طور میانگین یک تا سه روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

کجاف با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تماس‌ها با سامانه‌ی ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین، ۵۰ هزار و۲۸۰ مورد تخلف سرعت در محورهای استان ثبت شد که محور اندیمشک به پل زال، بندر امام به اهواز و به باغملک به ایذه شاهد بیشترین ثبت تخلف سرعت بوده‌ایم.

کد خبر 748795

دیگر خبرها

  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد