Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا عباسی» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی پست افزود: در نیمه اول امسال سرویس خرید و فروش الکترونیکی پست نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۶۵ درصدی ترافیک همراه بوده است.
 وی تاکید کرد: روزانه ۱۳ هزار نفر از شهروندان استان مرکزی از خدمات متنوع پستی بهره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل پست استان مرکزی اظهار داشت: حجم مرسولات پستی امسال نسبت به مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته است و یکی از سرویس‌هایی که با استقبال بالای مردم مواجه شد " سرویس خرید و فروش اینترنتی" بود که در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ مرسوله خرید اینترنتی در استان خارج می‌شود.
عباسی ادامه داد: ایجاد پست سیار و مکانیزه کردن تمام مراحل پستی  از مرحله قبول تا توزیع مرسولات و دریافت امضای گیرنده به‌صورت دیجیتال در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اقدامات اداره کل پست استان مرکزی بوده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۵ نوع خدمت پستی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود و  راه اندازی پست سیار، تاثیر قابل توجهی در کاهش مراجعات حضوری مردم داشته است.
مدیر کل پست استان مرکزی عنوان کرد: درآمد این ارگان در ۶ ماهه نخست امسال، ۴۵ درصد افزایش داشته اما هزینه‌ها نیز ۷۰ درصد رشد داشته و باید اذعان داشت که با توجه به افزایش هزینه‌ها، پست استان مرکزی زیان ده است.
عباسی در خصوص طرح توزیع مرغ از سوی پست از محل کشتارگاه نیز گفت: کارکنان پست در ۵ کشتارگاه در سطح استان مستقر شدند و برای مرغ های ارسالی بارکد صادر کرده و ارسال از کشتارگاه تا فروشگاه به طور آنلاین قابل رصد است که این اقدام علاوه بر افزایش رضایت مندی دستگاه‌های نظارتی و سازمان صمت، کاهش تخلفات را نیز به همراه دارد.
 وی بیان کرد: مقرر شد تفاهم نامه‌ای در این خصوص بین پست و سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شود و در بخش بعدی ارسال کالاهای پتروشیمی نیز مدنظر ویژه اداره کل پست استان مرکزی قرار دارد.
مدیر کل پست استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از پرترافیک ترین ارگان‌های خدماتی، پست بود که به صورت سه شیفت کاری و در ۲۴ ساعت به شهروندان در راستای پویش در خانه ماندن خدمات ارائه داد.

عباسی بیان داشت: اکنون هیچ نقطه کوری در استان وجود ندارد و تمام مرسولات پستی در روستاها به صورت یک روز در میان ارسال می‌شود و اکنون روزانه ۴۵۰ نفر پیمانکار توزیع و قبول مرسولات در سطح روستاها فعال هستند.
وی افزود: روزانه ۳۲۲ واحد شهری و روستایی مسئولیت امور پستی را عهده دار هستند و با توجه به ترافیک بالای کاری از ابتدای امسال، حدود ۴۰ نفر جذب نیرو به صورت شرکتی و پیمانی داشتیم چرا که مکلف هستیم محصولات به صورت روزانه توزیع شود.
  مدیر کل پست استان مرکزی بیان کرد: با این اقدام کمبود نیروی انسانی را با جذب نیروی شرکتی جبران کردیم و با توجه به حجم ترافیک پستی ارائه خدمات مناسب به مردم استان مرکزی، همچنان رتبه نخست کشور را به لحاظ ارائه کیفیت مطلوب داریم.
عباسی گفت: تمام مرسولات پستی و امانات مردمی به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و دوره‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده است.
مدیر کل پست استان مرکزی از ابتدای تیرماه خط مبادله مستقیم اراک - همدان و اراک - اصفهان در راستای تسریع در ارائه خدمات مناسب پستی به شهروندان راه اندازی شده و افزایش ساعات کاری کارکنان پست نیز انجام شده است.
عباسی یادآور شد: ایجاد پست سیار و مکانیزه کردن تمام مراحل پستی  از مرحله قبول تا توزیع مرسولات و همچنین دریافت امضای گیرنده به صورت دیجیتال در راستای شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات اداره کل پست استان مرکزی است.
وی با اشاره به اجرای طرح جی نف در استان مرکزی گفت: طرح جی نف از جمله طرح های مهم اقتصاد مقاومتی است که از سال گذشته مورد پیگیری است و باید اذعان داشت که در این راستا بخشی از پلاک‌های زوج و فرد شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین نصب شده و امید است تا پایان سال نصب پلاک‌ها به اتمام برسد.
مدیر کل پست استان مرکزی عنوان کرد: تا سال گذشته در ۱۳۰ فروشگاه خرید و فروش به صورت الکترونیکی انجام می‌شد که در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۷۰ فروشگاه افزایش یافته است.
عباسی اضافه کرد: اکنون اداره کل پست استان مرکزی ۲۷۰ قرارداد با ارگان‌های مختلف دارد که ۶۰ درصد آن مربوط به مرسولات باجه‌ای و ۴۰ درصد خدمات نیابتی ازسوی دستگاه‌ها است.
وی تاکید کرد: تمام اماکن شهری و روستایی استان دارای کد پستی ۱۰ رقمی هستند و بانک اطلاعاتی توسط دهیاری و بخشداری‌ها انجام و به روز است.
مدیر کل پست استان مرکزی استان مرکزی با اشاره به نرخ نامه شرکت ملی پست نیز گفت: طی سه سال گذشته نرخ نامه این شرکت هیچ‌گونه افزایشی نداشته است و این عدم افزایش به دلیل بحث وجود رقبا و  همچنین دریافت مجوز از سازمان‌های مربوطه است.
عباسی با اشاره به برنامه های اولویت دار اداره کل پست استان در نیمه دوم سال جاری گفت: کاهش ضرایب ضایعات پستی، تکمیل طرح جی نف، تکمیل نصب پلاک آبی شهرداری، کاهش سیر مرسولات پستی، ایمن سازی مرسولات پستی، آموزش کاربردی کارکنان، گسترش و توسعه خدمات اینترنتی در روستاها و افزایش و گسترش سرویس‌های با ارزش افزوده از جمله اقدامات هدفگذاری شده پست استان است که با جدیت پیگیری می‌شود.
۳۲۲ واحد پستی شهری و روستایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی شرکت ملی پست ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی شرکت ملی پست ایران مرسولات پستی ویروس کرونا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: ان شاالله به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد