Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نمایندۀ مجلس: «کشور ما ممکن ‌است ازلحاظ پزشک عمومی به حد قابل‌قبولی رسیده باشد، اما درخصوص پزشک متخصص بسیار کسری داریم و یک بیمار با بیماری خاص به‌سختی به پزشک متخصص دسترسی دارد یا معمولاً ویزیت با تأخیر انجام می‌شود».

 «از طرفی، با توجه به تغییر بین نسلی جمعیت کشور، کشور در آینده نیازمند میزان بیشتری از متخصص است؛ علی‌رغم اینکه می‌دانیم آموزش دستیاری در پزشکی آن‌چنان هزینه‌ای ندارد، اما آموزش‌دهی مناسبی در این زمینه نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید جهت‌دهی آموزشی را تغییر دهیم تا تعداد پزشکان بیشتری تربیت کنیم و رشتۀ پزشکی از این وضعیت انحصاری و کمبود پزشک خارج شود».

«به‌هرحال یک نوع انحصار در آزمون پزشکی وجود دارد؛  افراد بسیاری هستند که نمی‌خواهند این انحصار شکسته شود و تعدادشان هم قابل‌توجه است . برای رفع این مشکل، کار نظارتی درخصوص آن در کمیسیون‌های مربوطه آغاز شده و به‌زودی هم در دستور کار کمیسیون‌ها قرار می‌گیرد».

 «کمبود شدید متخصص در کشور و انحصار در ظرفیت پذیرش باعث ازدست‌رفتن فرصت‌های بسیار زیادی برای کشور شده است. متأسفانه به‌دلایل پایین‌بودن کیفیت خدمات پزشکی تعداد بسیار زیادی جان‌های عزیز را از دست دادیم، که منشأ این مشکلات همان عدم آموزش بموقع و موردنیاز است».

«یکی از شاخص‌های مهم عدالت دسترسی عادلانه به پزشک متخصص است. بااین‌وجود با نگاهی به واقعیات و آمار و ارقام نظام سلامت کامل متوجه خواهید شد که دولت‌ها طی سال‌های اخیر درزمینهٔ ارائۀ خدمات تخصصی و دسترسی مردم به پزشک متخصص بسیار بد عمل کرده‌اند. برای بهبود این شاخص انتظار می‌رود که دولت سیزدهم در گام نخست، میزان پذیرش دانشجو سهمیه‌‌های مناطق محروم را افزایش دهند و حتماً در مدرک آن‌ها قید شود که بعد از قبولی و اتمام درس، حداقل به‌مدت ده سال در همان منطقه خدمت کنند. از طرق دیگر نیز باید ظرفیت‌های پزشک متخصص افزایش یابد».

 

منبع: فردا

کلیدواژه: پزشکان متخصص حاجی دلیگانی پزشک متخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان

گزارش‌های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا، برخی از منابع مطلع می‌گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت.

 

آن‌ها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند.

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه‌ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت.

در همین خصوص علیرضا نجفی با تایید این خبر گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم.

در آخرین گزارش‌های دریافتی که به دست آمده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان