Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:25:59 GMT

نمایشگاه تمبرهای روز جهانی پست افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۶۹۵

نمایشگاه تمبرهای روز جهانی پست افتتاح شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نمایشگاه که با حضور حمید عمیدی معاون ارتباطات و امور بین الملل شرکت پست، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ایران، مصیب امیری ریاست پژوهشگاه، معاونان و مدیران این مرکز افتتاح شد ۴۵ عنوان تمبر با موضوع روز جهانی پست به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد تمبر به نمایش در آمده ۳۰ عنوان مربوط به تمبرهای منتشر شده توسط پست جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۱تا ۱۳۹۷ و ۱۵ عنوان مربوط به تمبرهای منتشر شده بین سال های ۱۹۶۴ تا ۲۰۰۸ در کشورهای سوئد، نروژ، فرانسه، ژاپن و کره است.

این نمایشگاه متشکل از تمبرهایی با موضوعات روزجهانی پست، روزجهانی تمبر، نمایشگاه بین المللی تمبر، سالگرد چاپ تمبر ایران و کشورهای مختلف است.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز جهانی پست هرساله در ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر ماه برگزار می شود؛ این روز یادبود تأسیس اتحادیه جهانی پست است که برای نخستین بار در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر برن سوییس بنیانگذاری و از سال ۱۹۶۹ همزمان با برگزاری نشست کنگره جهانی پست در توکیو همگانی شد و پس از آن هر ساله در تمامی دنیا به منظور قدردانی از نقش پست و میلونها نفری که در آن در سراسر جهان مشغول خدمت رسانی و بهبود شرایط زندگی مردم هستند برگزار می شود.

ایران در زمان ناصرالدین شاه قاجار تنها سه سال پس از تأسیس اتحادیه جهانی پست و علیرغم کارشکنی های دولت‌های استعماری به عنوان یک دولت مستقل  و قدرتمند آسیایی به عضویت این نهاد بین المللی درآمد و نخستین تمبر ایران نیز در حدود ده سال پیش از عضویت ایران منتشر شد.

بنابراین و به عبارتی دیگر روز جهانی پست یادآور پاسداشت استقلال اقتصادی ایران در دهه‌های گذشته نیز محسوب می شود.

همچنین در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های پست شتاب بیشتری گرفت و در جهت خدمت رسانی و جلوگیری از گسترش این بیماری ارایه سرویس‌های پستی خدمات شایانی به کشور کرد و خدمات شرکت ملی پست از جنبه‌های فرهنگی نیز بسیار چشمگیر بود. چاپ نخستین تمبر کرونا در جهان توسط ایران، برگزاری اولین نمایشگاه کرونا و مخاطرات پست، نمایشگاه بزرگ فیلاتلیک و ارائه شعار موزه‌ها زنده‌اند از دیگر خدمات فرهنگی است که موزه ارتباطات در این حوزه ارائه داده است.

بازدید از نمایشگاه «تمبرهای روز جهانی پست» از امروز به مدت یک هفته در محل پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری واقع در خیابان امام خمینی (ره) روبروی موزه ملی ایران برای علاقمندان آزاد است.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران جبرئیل نوکنده موزه ارتباطات روز جهانی پست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران موزه ارتباطات شرکت ملی پست ایران موزه ارتباطات روز جهانی پست روز جهانی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد

راضیه نسبی هنرمند عکاس که نمایشگاه «نیست‌وَش» او عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان افتتاح شد، درباره عنوان این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: «نیست‌وَش» تعبیری است که مولانا برای «خیال» در دفتر اول مثنوی به کار گرفته، در واقع خیال نتیجه‌ حضور هر پدیده در اندیشه‌ ما و عدم حضور آن در دنیایِ واقع است، بنابراین تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد، هستِ نیست نما است و چون کارهای من بر مبنای خیال آمیز بودن استوار هست، این عنوان را در نظر گرفتم.

وی درباره آثارش توضیح داد: از آنجایی که برای من پردازش نگاه و دید خلاقانه، بر وسیله ثبت نگاه ارجحیت داشته است از همان ابتدا کارم را با موبایل شروع کردم. همیشه می‌خواستم واقعه یا لحظه‌ای ثبت شود که عناصرِ تصویر در واقعیت نتوانند با هم در یک صحنه جمع بشوند و سعی بر این داشتم که از نمادها و نشانه‌ها در کارهایم یا به عنوان تکرار مفاهیم گذشته‌ آنها یا در جهت ساخت تعابیر جدید استفاده کنم، ضمن اینکه می‌خواستم نورپردازی‌ها و تاریکی‌هایی را خودم برای کارهایم در نظر بگیرم که در لحظه ثبت عکس وجود نداشته اند.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: برای من عکس‌ها یا نقاشی‌های سیاه و سفید، مفاهیمِ عمیقی را القا می‌کنند، یعنی ضمن این‌که ذهن محدود به سیاه و سفید می‌شود، آزادی ذهنی هم به همراه دارد که مخاطب، خیال‌پردازانه‌تر به اثر نگاه کند و پارادوکسِ نگاه و بی‌رنگیِ تصویر را کشف کند.

نمایشگاه «نیست‌وَش» تا ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برقرار است.

کد خبر 6089629

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل