Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:23:49 GMT

کمبود پرستار در دوران کرونا بیشتر نمایان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۹۰۰

کمبود پرستار در دوران کرونا بیشتر نمایان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آرمین زارعیان، در برنامه تهران بیست، افزود: نکته مهم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که ۱۶ سال است اجرا نشده این است که هم قدرت انتخاب به مردم می‌دهد و هم می‌تواند به بیمه‌ها کمک کند که پرداختی کمتری داشته باشند. مثلاً یک خدمتی است که هم می‌تواند پزشک ارائه کند و هم پرستار، اینجا ممکن است پزشک به علت اینکه دکترای حرفه‌ای دارد بیمه بابت این خدمت هزینه بیشتری را پرداخت کند اما اگر یک پرستار با مدرک کارشناسی این کار را انجام دهد هزینه کم‌تری برای بیمه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود شدید پرستار در ایران به موضوع استخدام پرستاران پرداخت و افزود: ما یک استانداردی را باید در کشور رعایت کنیم، حداقل استاندارد دنیا، یعنی بدترین حالت آن که شاید مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس باشد ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت است، در کشور ما ۰.۹ به ازای هر تخت است که خیلی عدد ناچیزی است. ما از قبل از بحران کرونا این موضوع را تذکر داده بودیم و در دوران کرونا این مشکل خودش را بیشتر از قبل نشان داد.

زارعیان تصریح کرد: در رابطه با استخدامی‌های وزارت بهداشت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، به صورت قراردادی در شهریور ۹۹ استخدام شدند که ۴۰ درصد آن پرستار بودند و در بهمن ۹۹ وزارت بهداشت مجوز ۳۹ هزار نفر استخدامی را دریافت کرد که ۴۵ درصد آن گروه پرستاری بود، اما به رغم این داستان‌ها حدود ۸ ماه از این آزمون می‌گذرد اما این پرستاران هنوز به کارگیری نشده اند.

کد خبر 5324101

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستار کمبود پرستار جامعه پرستاری واکسن کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون دانش آموزان سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا کووید 19 صنعت دارو علیرضا زالی داروسازی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دائمی شدن قرارداد کارگران اظهار کرد: موضوع دائمی شدن قراردادها در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله هر وقت نوبت‌اش شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تقویت قدرت خرید کارگران یک ضرورت است

وی‌ در مورد بیمه کارگران، اظهار کرد: در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد و ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که افزایش بیش از ۳۵ درصدی اعمال شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229148 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها