Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:13:16 GMT

تمرین مهارت و خلاقیت در اردوی طلایه داران فردا

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۹۶۲

تمرین مهارت و خلاقیت در اردوی طلایه داران فردا

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام والمسلمین علی آبادی افزود: انجمن های اسلامی به عنوان اولین مجموعه دانش آموزی پیشگام در عرصه برنامه ریزی و فعالیت های تشکیلاتی از حضور دانش آموزان در میدان برنامه ریزی و فعالیت به صورت جدی بهره می برد.

وی گفت: حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوم در برنامه های مختلف تشکیلاتی و طراحی و اجرای برنامه های گوناگون توسط آن ها، شاهدی روشن بر این مدعا است، اما صِرف حضور بی محتوا هیچ گاه غایت آرزوی دلسوزان نبوده و نیست؛ بلکه همواره یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان و مدیران اتحادیه افزایش کیفی برنامه های انجمن اسلامی مدارس بوده و طلایه داران فردا نیز بر اساس این تجربه و دغدغه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درباره بیست و یکمین دوره طلایه داران فردا اظهار داشت: اردوی آموزشی، تربیتی طلایه داران فردا یک اردوی تربیتی و تشکیلاتی، به منظور افزایش توانمندی مسئولان انجمن اسلامی مدارس سراسر کشور برای انجام عملیات است. طلایه داران فردا تنها یک دوره آموزشی یا یک اردوی ساده نیست، بلکه یک دوره زندگی در هوای تشکیلاتِ انقلابیِ انجمنِ اسلامی و در کنار بهترین دانش آموزان عضو اتحادیه است.

وی  ادامه داد: دانش آموز نخبه انقلابی، با تنفس در هوای این دوره، مهارت ها و توانمندی هایی را تجربه می‌کند که او را برای جوانه زدن و بارور شدن در کنار درخت تنومند انقلاب مسلح و مجهز می کند؛ جوانه زدن برای اینکه در یکی از مهم ترین عرصه های اجتماعی یعنی مدرسه و برای مهم ترین گروه اجتماعی یعنی دانش آموزان متوسطه عملیات کند و آماده نقش آفرینی در آینده نظام مقدس اسلامی شود.

این مقام مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و اقتضائات نوجوانان خاطرنشان کرد: در اردوهای طلایه داران فردا سرفصل های آموزشی، مهارت هایی را برای نوجوان در نظر می گیرد که با اقتضائات دوران نوجوانی بسیار پرهیجان، مفرح و مفید خواهد بود و همچنین با ایجاد بستر مناسب برای ایفای نقش دانش آموزان انجمنی، به آنها هویت می بخشد؛ شخصیت آن ها را شکل می دهد و محیطی امن برای ارتباط گیری و انجام فعالیت ها و کشف استعداد و تجربه نقش هایی گران بها فراهم می سازد.

وی گفت: امسال با توجه به وضعیت بهداشتی کشور، متاسفانه امکان برگزاری دوره حضوری برای تمامی استان ها میسر نشد، اما محتوایی با کیفیت، جذاب و مفید متناسب با اردوی طلایه داران، در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. این دوره ها در یک فرآیند توسط مربیان اتحادیه انجمن اسلامی در سراسر کشور، در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. محتوای ارائه شده دارای یک سناریو در ارائه آموزش ها است و نقطه ای برای آغاز و نقطه ای برای پایان دارد.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در این دوره، دانش آموزان علاوه بر آشنایی با اتحادیه، با مهارت‌هایی مانند سخن وری به منظور تقویت فن بیان دانش آموزان، آداب معاشرت، نظم و برنامه ریزی شخصی و تشکیلاتی، آشنایی با برنامه ریزی تشکیلاتی و توجه به هدف گذاری و ارزش گذاری در فعالیت های درسی و اجتماعی، آموزش مهارت های خلاقیت و شخصیت شناسی را نیز تمرین می کنند.

بیست و یکمین دوره اردوهای تربیتی تشکیلاتی طلایه داران فردا ویژه اعضای هیات مرکزی  انجمن های اسلام دانش آموزان در قالب حضوری و مجازی برگزار می شود. 

 این دوره از شهریور ماه آغاز می شود و پایان آبان ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان طلایه داران فردا برنامه ریزی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران