Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام دامداران ایلامی از کمبود نهاده‌های دامی و گرانی دارو انتقاد دارند و می‌گویند دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و دستشان خالی است.

«صادق» از گاوداران ایلامی گفت:  قیمت ذرت و سویا بسیار بالا رفته،البته جدا از قیمت بالا کمبود علوفه نیز بیداد می‌کند. در کل بهتر است اینطور بگویم که دخل و خرجمان با هم همخوانی ندارد و همین باعث شد با۳۰۰میلیون بدهی ورشکست شوم و برای جبران بدهی‌ها مجبور به فروختن دام ها شده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در مدت۲۴سالی که در این گاوداری فعالیت داشتم آن طور که باید از طرف مسئولین مربوطه حمایت نشده‌ایم که اینجا باید بگویم وام‌های با بهره بالا خود یکی از عوامل ورشکست‌شدن بنده بود.

این گاودار ایلامی تصریح کرد: در سهمیه‌ای که به دامداران می‌دهند، دقت و توجه بیشتری شود برای همین است به کمبود،گرانی و بی‌کیفیت بودن علوفه و مواد تغذیه‌ای دام‎ها باید توجه بیشتری شود.این را هم راجع به کیفیت بگویم که دادن کنسانتره و اضافه کردن آن به علوفه دردی را دوا نمی‌کند.این کاه بی‌ارزش از نظر تغذیه‌ای واقعا باید با این قیمت به فروش برسد؟

«عزیزاله» دامدار دیگر نیز اظهار کرد: علاوه بر کمبود علوفه و گرانی آن مخصوصا یونجه مشکل دیگر کمبود و گرانی دارو و چند برابر شدن قیمت داروها نسبت به سال گذشته است.

وی گفت: واکسینه نشدن در مقابل تمام بیماری‌ها همچون سال‌های گذشته خصوصا واکسینه نشدن در مقابل بیماری تب‌برفکی یکی دیگر از دردهای این دامدار بود.

وی تصریح کرد: قیمت داروی تب برفکی نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است،این درحالی بود که سال‌های گذشته به طور رایگان دام‌هایمان در مقابل این بیماری خطرناک واکسینه می‌شدند.

«همت‌» ، دیگر دامدار ایلامی از چند برابر شدن قیمت دارو ها نسبت به سال قبل و کمبود دارو انتقاد کرد و گفت: از صبح تا شب در حال دوندگی هستیم و سرانجام شب دست خالی و با بدهی نه چندان کم به خانه بر می‌گردم.

«پورنجف» مدیر دامپزشکی استان ایلام در زمینه کمبود دارو گفت: تحریم‌ها در عرصه دارو به شدت بیداد می‌کند و این باعث گرانی و کمبود دارو شده است.

«درخشنده رحیمی» معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز اظهار کرد:کمبود و گرانی محصولات تغذیه‌ایی دام یک مشکل کشوری است و همه دامداران کشور با آن دست و پنجه نرم نمی‌کند.

وی  قیمت گذاری‌ها و کیفیت را هم یک مشکل کشوری اعلام کرد و گفت:تمام استان‌های کشور با این مشکلات مواجه هستند.

«مجتبی شیرخانی» مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت:۱۰هزار تن جو با قیمت ۲هزار و ۱۰۰و۸هزار تن ذرت با قیمت ۲هزار ۲۰۰تومان و۱۲هزار تن با قیمت۳هزار و۷۰۰تومان به بهره بردارانی که به ما معرفی شده اند در شش ماه اول امسال تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه انبارها لبریز از نهاده‌های دامی است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، از دامداران خواست برای دریافت نهاده‌های دامی با قیمت مصوب، پس از طی مراحل قانونی اقدام کنند.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام دامداران نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند