Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: اول تا ۱۰ مهرماه تقویم کوچ پاییزه عشایر به مناطق قشلاق محسوب می‌شود و تاکنون اکثر عشایر به مناطق قشلاق مهاجرت کرده‌اند اما تعداد محدودی هنوز در مناطق ییلاقی حضور دارند.

او افزود: از آن‌جایی که به‌دلیل شرایط جوی و محیطی، خدمات‌رسانی در این مقطع از سال به نقاط ییلاقی دشوار است و برف و باران مشکلاتی به وجود می‌آورد، از این رو انتظار داریم تا سریعا این مناطق را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها اعم از جهاد کشاورزی، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، شرکت نفت، پشتیبانی بار، پایانه‌های حمل‌ونقل، پلیس راهور و کنترل ترافیک، خدمات بیمه و محصولات کشاورزی و سایر سازمان‌های دولتی در تلاش هستند تا با ایجاد بهترین شرایط ممکن، باعث ایجاد سهولت در کوچ عشایر و رفاه هرچه بیشتر آن‌ها شوند.

آذری بیان کرد: از این رو سازمان امور عشایری نیز با تامین آرد خوراکی و آب شرب یاری‌رسان این عزیزان بوده و در همین راستا تنها تقاضای ما این است که با کوچ به‌موقع باعث آسان‌تر شدن خدمات‌رسانی شده و از تخریب زیستگاهی نیز جلوگیری شود.

او در خصوص محصولات عشایر گفت: ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار تن شیر، ۵۴ هزار تن پنیر و ۱۵ هزار تن پشم حیوانی از تولیدات مهم عشایر استان اردبیل است و این قشر زحمتکش، در تولید محصولات باغی و زراعی نیز کوشا بوده و ۹۲ هزار تن محصولات زراعی و ۸ هزار تن محصولات باغی عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل ادامه داد: همچنین تولید ۲۲ هزار متر مربع صنایع دستی نیز از دستاوردهای زنان عشایر استان اردبیل است.

آذری گفت: جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بوده و ۴۵ طایفه و دو ایل شاهسون و قره‌داغ را شامل می‌شود که ۵.۴ درصد جمعیت کل استان اردبیل و ۵.۶ درصد از جمعیت کل عشایر کشور را تشکیل داده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوچ عشایر مناطق قشلاقی بارش برف و باران استان اردبیل امور عشایری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی